اخبار

گفت و گو با مسافرین K2016/ پارساپلیمر شریف یک غرفه گذار ایرانی: نمایشگاهK فرصت مناسبی برای همکاری های برون‌مرزی است

بسپار می نویسد، پارسا پلیمر شریف از  شرکت های تولید آمیزه های پلیمری در کشور است که مسافر دوسلدورف خواهد بود و در نمایشگاه K 2016 غرفه برپا خواهد کرد. مهندس سعید زکایی مدیرعامل پارسا پلیمر شریف در مصاحبه با بسپار با تاکید بر اهمیت نوآوری و تحقیقات در مجموعه پارسا پلیمر شریف از برنامه ­های این مجموعه برای حضور در نمایشگاه گفت.

 

زکایی: پارسا پلیمر شریف شرکتی پیشتاز در عرصه­ ی توسعه و تولید کامپاندهای پیشرفته پلیمری است که راه حل هایی را نیز به صورت مستربچ برای صنایع مختلف ارائه می کند. زمینۀ فعالیت پارسا پلیمر شریف بسیار گسترده است و صنایعی مثل خودروسازی، لوله، بسته‌بندی، لوازم خانگی و کشاورزی را شامل می شود. شرکت ما همواره سعی داشته‌است با ارائه­ی به‌روزترین راه‌حل‌ها، پیشگام نسبت به رقبایش به توسعه­ی محصولات جدید بپردازد. همچنین، به تازگی شرکت پارسا پلیمر شریف مدرنترین کارخانه ­ی تولید کامپاند کشور را تاسیس کرده ‌است و تا با 3 برابر افزایش ظرفیت به تولید محصول بپردازد. کارخانه ­ی قبلی ما نیز به صورت یک مرکز نوآوری و تحقیقات باز طراحی و تجهیز شده ‌است تا به خدمت تحقیق و توسعه در صنعت آمیزه‌سازی کشور درآید.

 

بسپار – تاکنون چندبار به عنوان بازدیدکننده و غرفه گذار در نمایشگاه حاضر بوده اید؟ دستاورد این حضورها چه بوده؟

ذکایی: نمایشگاه K به عنوان بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک جهان همواره از جذابیت بالایی برای صاحبان صنایع در کشور برخوردار بوده است. شایان ذکر است ایران با دارا بودن 17 مجموعه فعال در زمینۀ تولید پلی‌الفین­ها ششمین کشور جهان به لحاظ حجم تولید در جهان می باشد. ایران همچنین با احتساب مقالات منتشر شده در نشریات معتبر بین‌المللی هشتمین کشور تولید کننده دانش در حوزه پلیمرها و پلاستیک‌ها در جهان می‌باشد. از این روی پارسا پلیمر شریف به عنوان نماینده­ای از این صنعت، از دیرباز با حضور در نمایشگاه K فرصت را برای رایزنی با فعالان این حوزه مغتنم شمرده است و در اولین حضورش به صورت غرفه ­گذار در این نمایشگاه، اهدافی را مبتنی بر استراتژی‌های میان‌مدت و بلندمدت تدوین شده در این شرکت، پی خواهد گرفت. از اهداف پیش‌روی پارسا پلیمر شریف می‌توان به توسعه در حوزۀ نوآوری و همچنین به کارگیری تکنولوژی‌های جدیدِ بهبود دهندۀ کیفیت و نیز پاسخگویی به دغدغه‌های زیست محیطی اشاره کرد. پارسا پلیمر شریف با بهره‌مندی از یک واحد فعال فروش خارجی در سالیان اخیر توانسته است سهمی از بازارهای خارجی را بالاخص در صنایع خودرو و لوله تصاحب کند و این گسترش بازار را در نمایشگاه K، بیش از پیش، دنبال خواهد کرد.

 

بسپار – مهمترین شاخصه این نمایشگاه برای شما چه بود؟ چه نکته جالب توجهی این نمایشگاه برای شما داشته؟

ذکایی: مهمترین شاخصۀ نمایشگاه K، فراگیر بودن و شناخته شده بودن آن برای مشتریان و همچنین تامین‌کنندگان صنعت پلاستیک می‌باشد. حضور در این نمایشگاه، گامیست در راستای هدف‌گذاری‌های پارسا پلیمر شریف در مقیاس بین‌المللی. مضاف بر این حضور،  شرکت ما اقدام به راه‌اندازی دفتری در کشور چین کرده‌است که طی 2 ماه آینده در شهر سوژو به دست معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری، جناب دکتر ستاری افتتاح خواهد شد. این دفتر پایگاهی برای رساندن توانمندی‌های پارسا پلیمر شریف به خاور دور خواهد بود. روزگاری کامپاندهای پلیمری تماماً از خارج از کشور وارد می‌شدند و همت متخصصان ضمن جلوگیری از واردات و خروج سرمایه، به صادرات که در پارسا پلیمر شریف شاهد آن هستیم انجامیده است.

 

بسپار – چرا تصمیم گرفتید در این دوره به عنوان مشارکت کننده در نمایشگاه باشید؟ چه هدفی از این حضور دارید؟

 

 

(ادامه دارد …) 

متن کامل این گفت و گو را می توانید در شماره 169ام ماهنامه بسپار، مهرماه که ویژه نمایشگاه K2016 منتشر شده است، بخوانید. 

(در صورت تمایل برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک با شماره های 77523553-77533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا