اخبار

گفت و گو با مهدی حیدرزاده، مدیرعامل کهبد تامین تجهیز: کیفیت بالای محصول در دراز مدت، قیمت بالاتر را جبران می کند

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، شرکت کهبد تامین تجهیز از یکسال و نیم گذشته نمایندگی شرکت گراکو ( Graco) را در اختیار دارد و کلیه ی محصولات این شرکت را ارایه می­ کند.

شرکت گراکو از جمله شرکت های آمریکایی است که در سال ۱۹۲۶  تاسیس شده و محصولات متعددی را در زمینه تجهیزات پاشش رنگ در خطوط خودرو و صنایع مشابه به فروش می­رساند. گراکو همچنین در بسیاری از صنایع به عنوان تامین کننده اصلی تجهیزات انتقال سیالات، رنگ آمیزی، تمیزکاری و نوآور در رهبری سیستم های حمل مایعات و اجزا شناخته می شود.

کهبد تامین تجهیز از سال 1393  در حوزه ی واردات مواد و تجهیزات پاشش رنگ در بازار ایران حضور دارد.

در این گفت و گو با مدیر عامل شرکت یاد شده، مهندس حیدرزاده کارشناس مهندسی مکانیک، درباره­ی  اهداف بلندمدت و تفاوت محصولات گراکو به گفت و گو پرداخته ایم.

 

حیدرزاده: شرکت کهبد تامین تجهیز نماینده ی رسمی شرکت گراکو Graco است که کلیه ی اقلام تولیدی شرکت گراکو را عرضه کرده و طراحی و اجرای پروژه های مختلف در خصوص انتقال، اندازه گیری، اختلاط، کنترل، تزریق و پاشش انواع سیالات از جمله گریس ها، ماستیک، چسب، روغن و رنگ را ارایه می کند. دیگر خدمات این شرکت شامل تجهیزات عایق کاری، شات بلاست و نیز طراحی خط رنگ، اجرای کابین رنگ و اجرای پروژه ها می­شود.

محصولات و کاربرد آن ها به  صورت خلاصه به شرح زیر است:

صنایع خودرو سازی: شامل رنگ آمیزی، ماستیک زنی، روانکاری خطوط تولید و

صنایع غذایی: شامل تزریق مواد غذایی، بسته بندی و

صنایع ریلی: شامل روغن کاری، رنگ آمیزی، تمیزکاری، ماستیک زنی و

صنایع الکترونیک: شامل عایق کاری و پلمپ مدارهای الکترونیکی

صنایع نفت و گاز: شامل تمیز کاری تجهیزات حفاری، عایق کاری خطوط، گریس زنی تجهیزات، ماستیک زنی و چسب کاری و …

 

بسپار- آیا واردات محصول نوآوری بوده که با آن توانسته باشید تحولی در بازار ایجاد کنید؟

حیدرزاده: نوآوری های شرکت طبیعتا نه به شکل عرضه محصول بلکه به شکل خدمات بوده است. مثلا در زمینه ی پاشش رنگ که سال ها به شکل سنتی و دستی انجام می­پذیرفت با ورود تکنولوژی و تجهیزات جدید از جمله دستگاه های پاشش رنگ الکترواستاتیک به شکل اتوماتیک و رباتیک تغییر کرد. اینگونه محصولات هم بهره وری بالایی دارند و هم با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب رضایت مشتری را  فراهم می آورند.

 

بسپار- نقش و کیفیت تجهیزات رنگ چگونه در بهینه شدن پوشش نهایی موثرند؟

حیدرزاده: قطعا نقش مهم و غیر قابل انکاری دارد. در کیفیت رنگ، مهم ترین مساله تجهیزات رنگ است. سپس میزان تخصص اپراتور اجراکننده رنگ و در سیستم های اتوماتیک، دستگاه های نصب شده در درجه دوم اهمیت قرار دارند. در نهایت نیز کیفیت مواد اولیه و رنگ در کیفیت این پوشش ها موثر است.

 

بسپار- تفاوت عمده ی محصولات خود را در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار در چه می دانید؟

حیدرزاده: قیمت و کیفیت بالا وجه تفاوت محصولات ما با سایر محصولات موجود در بازار است. اگر عمر مفید دستگاه ها قبل از نیاز به تعمیر 6 ماه باشد، عمر دستگاه های ما دو تا دوسال و نیم است یعنی چهار تا پنج برابر دیگر دستگاه های موجود در بازار! با وجود اینکه که قیمت اولیه حدود 30درصد بالاتر از محصولات مشابه است اما این افزایش قیمت با بالارفتن کیفیت و کاهش هزینه های تعمیر در آینده کاملا جبران می شود.

برای مثال دستگاه  HFRگراکو بدون اغراق بهترین دستگاه پاشش رزین و فایبرگلاس در جهان است که برای پاشش انواع رزین و فایبرگلاس به کار می­رود و در ساخت انواع قطعات فایبر گلاس در صنایع کشتی و قایق سازی، کابین خودرو، توربین بادی، تجهیزات پارکی و تفریحی، لوازم زینتی، وان و استخر کاربرد دارد.

 

بسپار- نحوه ارایه خدمات پس از فروش شما با توجه به تامین کننده امریکایی محصولات چیست؟

حیدرزاده: محصولات ما شامل یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش است و کلیه قطعات یدکی را نیز تامین می­کنیم. هرچند که گارانتی یکساله شامل موارد استفاده ناصحیح از دستگاه ها نمی­شود.


(ادامه داد..)

متن کامل این مصاحب را در شماره 182ام دوماهنامه پوشرنگ که در آبان ماه منتشر شده است بخوانید. 
 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا