اخبار

گفت و گوی بسپار با مهندس مهدی بدلی، مدیر عامل نکوساز پلیمر صنعت آریا: افزایش تقاضای محصولات پزشکی و بسته بندی در دوران کرونا، صنعت پلیمر را دست کم دو سال جلو انداخت

بسپار/ایران پلیمر مهدی بدلی، مدیرعامل شرکت نکوسازپلیمر صنعت آریا است. این شرکت که به اختصار و بیشتر با نام نکوسازپلیمر شناخته می شود، نمایندگی چندین شرکت خارجی را در زمینه ماشین آلات و تجهیزات فرآیند پلیمرها دارد. به گفته وی، مهمترین آنها نمایندگی شرکت شانگهای Jwell چین است که سازنده انواع خطوط اکستروژن (خطوط تولید لوله، پروفیل، ورق های پلیمری، کامپاندینگ و بازیافت) است.

بدلی: شرکت Jwell حدود ۱۵ سال سابقه حضور در بازار کشور را با فروش 670 خط تولید داریم و به عنوان مارکت لیدر فعلی ماشین آلات صنایع اکستروژن می توانیم این شرکت را معرفی کنیم. نماینده هشت شرکت اروپایی از کشورهای ایتالیا، آلمان و اتریش در زمینه ماشین آلات صنعت پلاستیک هستیم. انواع کامپاندرهای سایز بزرگ قابل استفاده در پتروشیمی ها و همچنین کامپاندرهای سایز کوچک که در ایران بازار بسیار خوبی دارند، سیستم های Under water palletizing یا در واقع برش گرانول زیرآب،Plant engineering و انتقال مواد و فیدرهای وزنی، اکسترودرهای PVC دومارپیچه و ماشین آلات اکستروژن پایلوت و آزمایشگاهی مواردی هستند که ما آنها را در کشور به صنایع مختلفی ارایه می کنیم.

بسپار- چه ماشین آلاتی را با چه ویژگی های فنی در بازار ایران ارایه می کنید؟ مزیت های فنی و اقتصادی احتمالی این عرضه چیست؟
بدلی: مجموعه ما، ماشین آلات صنایع اکستروژن و صنایع وابسته به آن را پوشش می‌دهد از سایز های آزمایشگاهی تا سایز هایی با خروجی ۲۵ تن در ساعت.
مزیت شرکت ما در شرایط رقابتی است. ما هرگز دست به وارد کردن برندهایی که مطرح نیستند، نمی زنیم و همیشه برندهای مطرح آزمون پس داده را وارد ایران کرده ایم. این ماشین ها هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ تکنولوژی با ماشین آلات روز دنیا همسو هستند. ما ماشین آلات دست دوم وارد ایران نمی‌کنیم و تمامی برندهایی که با آنها در ارتباطیم، به جرات می توان گفت جزو بهترین‌ها هستند.

بسپار- فعالیت Jwell به طور تخصصی روی عرضه اکسترودرها و کامپاندرهاست که این روزها در ایران هم متقاضیان زیادی دارد. بفرمایید ویژگی خطوط کامپاندینگ چیست؟
بدلی: مزیتی که شرکت Jwell دارد، گستره وسیع فعالیت آن است. می‌توان به ۶٧٠ خط تولید این شرکت در ایران اشاره کرد. همچنین این شرکت به مشتری حق انتخاب می دهد و برای هر بودجه ای، هم از لحاظ نوع کار و خروجی و هم از نظر کلاس تولید پیشنهادهای ویژه ای ارایه می کند.

بسپار- ظرفیت خطوطی که اشاره کردید، در چه دامنه ای است؟
بدلی: ظرفیت این خطوط از ۵۰ کیلوگرم در ساعت شروع و تا ٧٠ تن بر ساعت ادامه پیدا می‌کند که چندین سال است با ارایه این ظرفیت ها در حال کار هستیم.

بسپار- خطوط کامپاند فعال در کشور از نظر فناوری با همتاهای خود در کشورهای صنعتی چه تفاوت هایی دارد؟
بدلی: تفاوت اصلی مربوط به محدودیت‌های موجود در کشور است!
مشتری‌ها با توجه به دو نکته بسیار مهم تصمیم گیری می کنند. یکی نرخ نوسانات سنگین ارز است که در این چند سال با توجه به قیمت بالای یورو خرید دستگاه های اروپایی را بسیار دشوار کرده و نیازمند سرمایه اولیه بالایی است. نکته دیگر محدود شدن فروش دستگاههای کامپاندر به خصوص با برندهای آلمانی است. ما در صنایع کامپاند کشور نیاز به نوآوری های زیادی داریم و نیاز به تکنولوژی های بیشتر که با شرکت در سمینارها و نمایشگاه های بین المللی و ورود برندهای بزرگ در ایران محقق می‌شود. به عنوان مثال شرکت‌های کامپاندینگ BASF و حتی ال جی و سامسونگ باید برنامه هایی را برای وارد کردن تکنولوژی روز در ایران داشته باشند. رویه ای باشد که بقیه دوستان هم بتوانند از آن پیروی کنند و به آن سیستم قدیمی وفادار نمانند و بتوانند خود را به روز کنند.
با توجه به بسته بودن مرزهای کشور و محدودیت هایی که از هر طرف اعمال شده، در حال حاضر باید به صاحبان مشاغل فعال، باید احسنت گفت.

 

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 221 ماهنامه بسپار که در نیمه اسفند ماه 99 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا