اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با نیما قدیریان، مدیرعامل پاراکس بسپار: برای برون رفت از شرایط فعلی، استفاده از رمزارزها در تجارت بین المللی یک راه موثر است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر نیما قدیریان، مدیرعامل شرکت پاراکس بسپار است. این شرکت در ادامه فعالیت یک مجموعه خانوادگی که فعالیت تولیدی خود را از ابتدای دهه 60 آغاز کردند با تمرکز بر بخش بازرگانی مواد اولیه صنعت پلاستیک تاسیس شده است.
قدیریان می گوید: بخش تولیدی ما در ابتدا متمرکز بر قطعات لاستیکی صنعت کفش و سپس صنایع ریلی بود. در مرحله بعد با اضافه شدن مجموعه خطوط تزریق پلاستیک از ماشین آلات شرکت JSW و KraussMaffei بخش تولید قطعات صنعتی پلاستیک را نیز اضافه کردیم.
قطعات پلیمری خطوط ریلی بین شهری در ابتدا تولیدکنندگان محدودی داشته و تدریجا شرکت های جدیدی به این حوزه ورود پیدا کردند، در دهه 80 با وجود تولیدکنندگان جدید، تامین مواد اولیه خاص مورد نظر شرکت صنایع راه آهن از منابع خارجی سخت تر و متفاوت تر از گذشته شد که همین مورد، انگیزه راه اندازی این شرکت را برای توسعه ارتباطات بین المللی ایجاد کرد.
گفت و گوی بسپار با نیما قدیریان را در ادامه می خوانید:

قدیریان: به طور دقیق محصولات تولیدی ما شامل قطعات لاستیکی صنعت کفش، کفپوش های خودرویی، ضربه گیرهای زیرسازی ریلی (خطوط بین شهری) و مدتی بعد خطوط مترو تهران است. در سال 87 خط تولید محصولات حجیم پلی اتیلنی (روتومولدینگ) که جزو اولین خطوط بازویی مستقل با قالب های مقاوم شده طرح جدید بود، خریداری و نصب کردیم که به ما امکان ارایه خدمات در صنایع کشاورزی و به طور مشخص جهادهای کشاورزی شهرها را داد.

بسپار- آیا در نمایشگاه ایران پلاست امسال حضور دارید؟
قدیریان: در دوره های قبل به عنوان تولید کننده صنعت روتومولدینگ و مدتی به عنوان مجموعه بازرگانی با طرف های خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا می کردیم. با توجه به شرایط فعلی تصمیمی مبنی بر شرکت در نمایشگاه گرفته نشده البته حتما شرکت هایی بنا به حوزه کاری شان انگیزه لازم را خواهند داشت ولی تصمیم گیری در این مورد با وجود اپیدمی و اثر آن بر روی آمار بازدیدکنندگان سخت خواهد بود.

بسپار- شرایط اقتصادی فعلی کشور، محدودیت های ارزی و همانطور که اشاره کردید همه گیری کرونا چه اثری بر روی فعالیت شما داشته است؟
قدیریان: این را اضافه کنم که در صورت تمرکز نمایشگاه های بین المللی این صنعت بر صادرات در شرایط اقتصادی فعلی و همراهی بانک مرکزی مانند سیاست تهاتری واردات در مقابل صادرات، می توان به نتیجه بخش بودن خروجی نمایشگاه ها امیدوار بود.
محصولات تولیدی ما بر بازار داخل متمرکز هستند، لذا شرایط فعلی و سیاست های انقباضی اثرات مشهودی بر بخش تولیدی فعلی ما گذاشته که در حال ایجاد تغییرات در پتانسیل های تولیدی خود جهت توسعه بازار های صادراتی هستیم.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 218 ماهنامه بسپار از گروه مجلات بسپار که در اواسط آذر ماه  منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا