اخبار

گفت و گو با هرمز درودی، مدیرعامل تولیدی و صنعتی آواشیمی: بعد از 30 سال تولید، همچنان نگاه توسعه ای داریم

بسپار/ ایران پلیمر هرمز درودی، مدیر عامل شرکت تولیدی و صنعتی آوا شیمی و دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان رزین ایران (اصترا) است. سی امین سالگرد تاسیس این شرکت روز دوشنبه بیستم آبان ماه در محل کارخانه و با حضور میهمانانی از طیف مشتریان، همکاران و رسانه ها جشن گرفته شد. این شرکت در سال 1368 با هدف تولید رزین های امولسیونی اعم از همو پلیمر و کوپلیمر آغاز به کار کرد. شرکت تولیدی و صنعتی آواشیمی هم اینک قسمتی از مواد اولیه صنایع نساجی، رنگ، چسب و شیمی ساختمان را تامین می کند.به مناسبت سی امین سال فعالیت این مجموعه گفت و گویی با هرمز درودی داشتیم.

 

بسپار- پس از سی سال فعالیت در حوزه ی رنگ کشور چه سالهایی شیرین ترین و چه سال هایی سخت ترین سال ها برای اوا شیمی بوده اند؟

  • مسلما سالهای دور از تحریم یا بدون تحریم از شیرین ترین سالهای تولید در حوزه رنگ کشور بوده و بالعکس در دوران تحریم، سالهای بسیار سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشته ایم.

 

بسپار- عزمی برای تولید داخلی و بومی سازی محصولات وارداتی به کشور، شکل گرفته است، هر چند تابع ضرورت است. شما چگونه با این امر برخود کرده اید در سازمان خود؟

درودی: به بحث تولید محصولات وارداتی در کشور، به نظرم در دولت کنونی بسیار جدی تر پرداخته شده است. با توجه به کمبود ارز و مشکلات اقتصادی که در نتیجه تحریم های بین المللی اتفاق افتاده، بله، امری بسیار ضروری و به جا بوده که به تولید داخلی هم کمک شایانی کرده است. به خصوص در بخش رزین های استایرن آکریلیک و آکریلیک خالص باعث افزایش تولید این محصولات در داخل کشور شده است.

 

بسپار-  رمز پایداری آوا شیمی در سی سال گذشته را در چه می دانید؟ چه طور از تنگناها و طوفان های صنعتی و اقتصادی به سلامت عبور کرده اید؟

درودی: رمز پایداری آواشیمی در سی سال گذشته مسلما برنامه ریزی دراز مدت و مناسب برای تولید و همچنین نوآوری در تولید و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در صنعت رزین و پایدار بودن در کیفیت محصولات بوده است.

به نظر من، دوام نیاوردن بعضی از شرکت ها به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب و اساسا نگاه مقطعی و عدم توجیه اقتصادی است. چرا که بسیاری از شرکتها نگاهشان به تولید نگاه سود آوری فراوان و به دست آوردن منفعت اقتصادی زیاد است که معمولا در تولید اتفاق نمی افتد.

 

بسپار- به عنوان یک فعال تشکلی آیا انجمن های صنفی و صنعتی را در کشور کارآمد و موثر می دانید؟

درودی: قطعا انجمن ها نقش به سزایی در صنعت رنگ و دیگر صنایع دارند. به عنوان مثال انجمن صنفی تولید کنندگان رزین ایران (اصترا) که اینجانب دبیر آن هستم، توانسته ایم با کمک اعضا گام بسیار موثری در ارتباط با تامین مواد اولیه پتروشیمی داخلی و حتی تاثیرگذاری بر قیمت محصولات پتروشیمی داشته باشیم و بازار رزین را به خوبی هدایت کنیم.

 

بسپار- در حال حاضر شاخص ترین محصول آواشیمی چیست؟

درودی: در حال حاضر دو محصول جدید شرکت آواشیمی از شاخص ترین محصولات این شرکت هستند. چسب وکیوم (Membrane)  و گرید های چسب زنده  برپایه وینیل استات که از محصولات بسیار استراتژیک و یونیک می باشند.

آواشیمی با قدرت به کار خود ادامه می دهد و مرتبا در حال توسعه است.

نظر به تنوع محصولات آوا شیمی، ما با صنایع مختلفی از جمله صنعت شیمی ساختمان، صنعت رنگ، صنعت چسب، صنعت نساجی و صنایع چوب مرتبط هستیم.

 

بسپار- با توجه به اینکه شرکت سی ساله شده است، آیا بازنشسته هم داشته اید؟

درودی: بله، تا کنون حدود 10 نفر از کارکنان شرکت به درجه بازنشستگی نائل آمده اند.

 

 

درباره ی جشن سی سالگی آوا شیمی اینجا بخوانید.

 

 

متن کامل این مقاله را در شماره ی 206 دوماهنامه ی پوشرنگ که در آذر ماه منشر می شود بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه ی نمونه ی رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.نسخه ی الکترونیکی این شماره از طریق فیدیبو نیز قابل دسترسی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا