اخبار

گقت و گو با سلمان خجسته، شیمیدانان فرزان: سیستم های کنترل هندی با تکنولوژی آلمان

بسپار / ایران پلیمر سلمان خجسته، مدیر بازرگانی شرکت شیمیدانان فرزان است. تحصیلاتش در مهندسی شیمی است و نزدیک 20 سال است که در صنعت پلاستیک فعال است. او می گوید: شرکت ما هم از سال 1966 تاسیس شده است. 53 سال است در این زمینه فعال هستیم. در زمینه تامین مواد اولیه پلاستیک و ماشین آلات از قبل از انقلاب در خدمت صنایع پلاستیک و پلیمر ایران بوده ایم. شرکت هایی که ما با آنها همکاری داشته و داریم، در کلاس های مختلف هم کیفی و هم قیمتی حوزه های مختلفی از بازار را پوشش می دادند. ما همچنان با Omipa به عنوان نماینده همکاری داریم. شرکت های دیگر اروپایی هم هستند که Case by Case با آنها همکاری داریم. 
در زمینه بازیافت شرکت Sorema که البته نمایندگی انحصاری در ایران ندارند، ما هم یکی از نمایندگانشان هستیم. در زمینه ترموفرمینگ با شرکت WM سوییس و با شرکت Bandera تا پایان سال 2017 همکاری می کردیم. از سال 2017 آنها به خاطر مسایل تحریم به طور رسمی فعالیت شان را در ایران قطع کردند. 
پشتیبانی خطوطی که نصب شده و پیگیری خدماتی که یک شرکت باید به خریداران ارایه بدهد همیشه برای ما در اولویت بوده. 
ما شرکتی هستیم که باید ادامه حیات بدیم. ما به چند دلیل سراغ یک شرکت هندی، یعنی شرکت Rajoo رفتیم. این شرکت از 15 سال پیش تا امروز ماشین آلات مهمی را داخل ایران نصب کرده است. اما 2 سال بود که ارتباط این شرکت با نماینده قبلی قطع شده بود. ما هم تجربه Bandera را داشتیم. در هند از بچه 2 ساله تا 100 ساله انگلیسی می توانند صحبت کنند. مراودات بانکی را هم می توان انجام داد. ما رفتیم سراغ هند. راجو به گواه بسیاری در بازار هند قدرترین است. بازار هند هم با جمعیتی نزدیک به یک چهارم دنیا بازار بسیار مهمی ست که 90 درصد آن دست این شرکت است. هم در دستگاه های Blown و هم دستگاه های تولید ورق. 
نفوذ شرکت راجو در بازار هند برای ما بسیار مهم بود. در کنار راجو ما چند نمایندگی دیگر گرفتیم. ما رویکردمان بر روی بسته بندی متمرکز شده است. در دو ماه اخیر 4 خط تولید فروختیم. پنجمین خط احتمالا امروز و در نمایشگاه فروشش نهایی می شود. قیمت ها منطقی ست. کیفیت ها عالی هستند. تکنولوژی این شرکت هندی کاملا آلمانی ست. سیستم کنترل شان PLAS Control است که ماشین رایفنهاوزر هم از همین سیستم کنترل استفاده می کند. 
در مجموع من فکر می کنم برای بازار ایران دقیق ترین انتخاب را انجام دادیم. ما از انتخاب مان خیلی راضی هستیم. با قدرت داریم جلو می رویم و به گواه مشتریان تا امروز نتایج بسیار مثبتی گرفته ایم. 
در نمایشگاه یک قرارداد جدید بستیم. تکنولوژی ای که حتی رایفنهاوزر ندارد و در اختیار Windmuller است و در واقع یک سیستم downward water quench است، شرکت Rajoo با معرفی آن در نمایشگاه توانست قراردادی برای آن منعقد کند. دومین خط هم مذاکراتش در نمایشگاه انجام شده که مثل توپ صدا خواهد کرد. یک ماشین 7 لایه High barrier که در نمایشگاه K در حال تولید، در سالن 16 به نمایش گذاشته خواهد شد. یک ماشین بسیار خاص دیگر در نمایشگاه K توسط راجو به نمایش در خواهد آمد که یک ماشین کواکسترودر دومارپیچه تولید ورق PET  است. من در این 6 دوره ای که در نمایشگاه K شرکت کردم، ندیده ام که ورق PET را به این روش از پرک PET تولید کنند، آن هم با آن فضایی که این خط اشغال می کند. ما در سالن های 16 و 17 نمایشگاه مستقر خواهیم بود.
نمایشگاه ایران پلاست، نمایشگاه خیلی خوبی بود برای ما. هوا هم مناسب بود. هرچند ترجیح می دادیم نزدیک به نمایشگاه K نباشد. 
پیش بینی ما این است که اوضاع بهتر خواهد شد. ما با امید زنده هستیم.

 

(ادامه دارد …)

 

متن کامل این گفت و گوی خواندنی  را که در شماره   204  ماهنامه بسپار که در مهر ماه   منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا