اخبار

گمرک یکپارچه و الکترونیک اولویت سال 95 است

بسپار می نویسد، رئیس کل گمرک ایران، توجه به گمرک یکپارچه و الکترونیک را اولویت سال 95 گمرک ایران اعلام کرد. 


مسعود کرباسیان در بیان مهم‌ترین طرح سال جاری در حوزه گمرک ایران اظهار کرد: گمرک ایران در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل برنامه‌هایی را دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها، توجه به تسهیل‌گری حمایت از تولید و صادرات است. وی تصریح کرد: در این راستا، تلاش شده تا به فعال‌سازی سایر بخش‌های اقتصادی نیز توجه شود تا شاهد رشد اقتصادی کشور باشیم.


 رئیس کل گمرک ایران، مبارزه با قاچاق کالا ازسوی گمرک را یکی از برنامه‌هایی دانست که به‌طور جدی در سال جاری پیگیری می‌شود و تا امروز نیز توفیقات خوبی در این حوزه حاصل شده است. کرباسیان با تاکید بر اینکه گمرک یکپارچه و الکترونیک نیاز کشور است، تصریح کرد: از این‌رو، پروژه اصلی گمرک ایران در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل مزین شده، پیگیری جدی این طرح است. 


رئیس کل گمرک ایران در تشریح گمرک یکپارچه و الکترونیک گفت: با استقرار چنین طرحی، انجام کار به‌صورت سیستمی انجام می‌گیرد و دخالت فرد در روند کارها بسیار کم خواهد بود. وی تصریح کرد: در نتیجه اجرای این طرح، شاهد شفاف‌سازی هر چه بیشتر در فعالیت‌های گمرکی، افزایش سرعت و دقت کار و کمرنگ‌تر شدن نقش عامل انسانی در فرآیندها خواهیم بود که در بهبود وضع بسیار موثر خواهد بود. رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد:‌ بررسی مدیریت ریسک و ارتباط با سایر دستگاه‌ها باید به دقت در استقرار گمرک یکپارچه و الکترونیک مورد توجه قرار گیرد و این فعالیت‌های در دست اقدام است.کرباسیان گفت: مذاکراتی خوبی در این راستا انجام شده و باید شاهد همراهی و همکاری همه سازمان‌های مرتبط در ارتباط مستقیم الکترونیکی باشیم تا طرح به‌خوبی اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا