اخبار

گونه های جدید کوپلیمر پلی کربنات مخصوص استفاده در کاربردهای الکترونیک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Sabic  که شرکتی پیشرو در زمینه ی تولید مواد شیمیایی محسوب می شود، رزین های هم بسپاری پلی کربنات جدیدی را تولید نموده که دارای شفافیت بسیار زیاد و قابلیت تحمل دمای بالا بوده و قابل قالب گیری تزریقی هستند. این رزین ها که Lexan CXT نام دارند تعادل مناسبی از قابلیت تحمل دمایی، جریان پذیری خوب و پایداری رنگی را حین شرایط قالب گیری سخت دارا هستند. این محصولات دارای ضریب انکسار مضاعف مناسبی هستند. 
محصولات Lexan CXT می توانند در کاربردهای نوری، صنعتی و سلامتی استفاده شوند. از جمله کاربردهای نوری می توان به مصارف لنز و حسگرهای کوچک اشاره کرد. با استفاده از محصولات Lexan می توان عملکرد مورد نظر را در کاربردهای تولیدی قطعات بسیار کوچک انتظار داشت. 
با داشتن دمای نرمی Vicat B120 حدود ۱۹۰ درجه ی سلسیوس و دمای انتقال شیشه ای 195 درجه ی سلسیوس رزین های LEXAN™ CXT این پتانسیل را برای مبدل ها ایجاد نموده تا بتوانند قطعات را قابل قالب گیری تزریق نموده و آن ها را در برابر فرآیندهای هم گذاری (assembly)  نظیر جریان سرد و لحیم کاری روی صفحات مدارهای چاپی مقاوم نمایند.
رزین های Lexan CXT که دارای ضریب انکسار مضاعف 6/1 و شفافیت زیاد (بیش از ۸۹ درصد در طیف های مرئی و مادون قرمز در ضخامت ۱ میلی متر) می باشند. این مساله امکان تولید لنزهای بسیار کوچک نظیر لنزهای مصرفی در تلفن های همراه را ممکن می سازد. پایداری حرارتی این ماده احتمال هرگونه تغییر رنگ یا تغییر شکل را از بین می برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا