اخباراقتصاد و مدیریت

یوتیوب برای یک میلیون بازدید چقدر پول می‌دهد؟

بسپار/ایران پلیمر تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب از تبلیغاتی که گوگل در ویدئوی آنها قرار می‌دهد، درآمد کسب می‌کنند و چند عامل از جمله تعداد بازدیدهای ویدئو، در میزان پولی که پرداخت می‌شود، تاثیر دارد.
عوامل بسیاری از جمله محتوای جدید و کشور، در میزان پولی که یک تولیدکننده محتوا در یوتیوب برای هر ویدئویی دریافت می‌کند، نقش دارد اما تعداد بازدیدها شاید مهمترین عامل باشد.

هنگامی که یک ویدئو به یک میلیون بازدید دست پیدا می‌کند، یک پرداخت روزانه بزرگ برای تولیدکننده محتوا خود را تضمین می‌کند. در بعضی از موارد، اگر بازدید یک ویدئو به یک میلیون دفعه برسد، تولیدکننده محتوا می‌توانند دریافتی پنج رقمی داشته باشند. سه تولیدکننده محتوا توضیح دادند یوتیوب چه میزان پول به آنها پرداخت می‌کند. به گفته آنها، یوتیوب ۳۴۰۰ تا ۳۰ هزار دلار برای یک میلیون بازدید پرداخت می‌کند.
هنگامی که شلبی چرچ، تولیدکننده محتوای فناوری صحبت می‌کرد، ۳۰ هزار دلار برای ویدئویی درباره سرویس اف‌بی‌ای آمازون دریافت کرده بود. در آن زمان، این ویدئو به ۱.۸ میلیون بازدید رسیده بود. میزان درآمد این تولیدکننده محتوا به ازای هر هزار بازدید، نسبتا بالاست زیرا محتوای او جدید است. کانال‌های بیزنس، فاینانس شخصی و فناوری به ازای هر بازدید، درآمد بیشتری دارند.

شلبی چرچ توضیح داد تولیدکننده محتوا در یوتیوب همیشه پول زیادی کسب نمی‌کند و واقعا به نوع ویدئویی بستگی دارد که تولید می‌کند.
اینفلوئنسرها اگر بخشی از برنامه پارتنر یوتیوب باشند، می‌توانند ۵۵ درصد از درآمد تبلیغات ویدئو را دریافت کنند. برای این که بتوانند در این برنامه شرکت کنند، باید هزار مشترک و چهار هزار ساعت تماشا در ویدئوهای بلند خود داشته باشند.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدئوهای کوتاه معروف به Shorts در یوتیوب درآمدزایی داشته باشند. برای این منظور باید در مدت ۹۰ روز، به ۱۰ میلیون بازدید برسند و هزار مشترک داشته باشند.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا