اخبار

یکی از قدیمی ترین و موثرترین واحدهای تولید رنگ و رزین کشور در بحران

بسپار/ ایران پلیمر کارگران کارخانه رنگ‌ سازی پارس پامچال واقع در شهر صنعتی قزوین هفت ماه مطالبات مزدی عقب افتاده دارند.

علاوه بر تأخیر ۷ ماهه در پرداخت حقوق کارگران، ۱۵ نفر از کارگران این شرکت از دو ماه پیش بیکار شده‌ و از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی کارگران، تعداد نیروی کار باقی مانده در این واحد تولید کننده انواع رنگ، پوشش‌های صنعتی و مواد اولیه شیمیایی اکنون به کمتر از ۳۵ نفر رسیده است.

یکی از کارگران قدیمی کارخانه «پارس پامچال»  نیز دلیل پرداخت نشدن ۷ماه حقوق به کارگران را کمبود منابع مالی عنوان کرد.

او با بیان اینکه با این وضعیت همه ما از بابت آینده وضعیت شغلی خود نگران هستیم درباره مشکلات کارخانه گفت: عمده‌ترین مشکلات این واحد تولیدی، عدم حمایت مسئولان دولتی از ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات این کارخانه است.

این کارگر رسمی ضمن اشاره به وضعیت بحرانی این واحد تولید کننده انواع رنگ ورزین اظهار داشت: بخش رنگ سازی کارخانه پارس پامچال با وجود آنکه سفارش و فروش خوبی دارد اما در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات، تولید آن به حداقل رسیده است این در حالیست که  واحد رزین سازی این کارخانه از حدودا ده روز پیش فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته و رونق داشته است.

وی در ادامه درباره مطالبات مزدی خود و همکارانش اضافه کرد؛ آخرین حقوقی که کارگران این کارخانه دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد اسفند ماه سال ۹۶ است که حدودا ۱۰ رو پیش کارفرما آن را به حساب کارگران واریز کرد.

طبق اظهارات این کارگر، پیش از این بخش دیگری از مشکلات این واحد مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه  کارگران به تامین اجتماعی بود که در حال حاضر این مشکل کارگران مرتفع شده است.

او در خاتمه با بیان اینکه کارفرما وعده داده حداقل بخشی از مطالبات مزدی‌مان را با رونق گرفتن بخشی از فعالیت تولیدی کارخانه بپردازد، افزود: در عین حال کارگران پارس پامچال انتظار دارند کارفرما برای توسعه فعالیت کارخانه همکاران تعدیلی آنها را به کار سابقشان بازگرداند.

 

گروه مجلات بسپار امیدوار است این شرکت بزرگ و قدیمی رنگسازی کشور که هم افراد و هم شرکت های زیادی در صنعت رنگ و رزین کشور وامدار معنوی آن هستند، به زودی از قید مشکلات رها شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا