اخبار

یک دولتمرد ایرانی برنده جایزه اقتصادی “لی کوان یو” شد

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، وزارت خارجه سنگاپور در نامه‌ای به سفارت ایران در این کشور اعلام کرد، علی طیب نیا برنده جایزه «لی کوان یو» (بنیانگذار سنگاپور نوین) شده است. این جایزه از سال ۱۹۹۱ و به نام «لی کوان یو» به دولتمردان و شخصیت‌های ممتاز سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان اهدا شده و برای نخستین بار به یک ایرانی اعطا شده است. 

براین اساس، لی کوان یو (Lee Kuan Yew) نیز نخستین نخست وزیر سنگاپور است که به مدت سه دهه از سال ۱۹۵۹ تا سال ۱۹۹۰ بر سر کار بود و به عنوان پدر سنگاپور شناخته شده است که این کشور را تحت رهبری خود از جهان سوم به جهان اول برد. جایزه لی کوان یو از محل حق الزحمه ای که وی از سخنرانی‌های مختلف دریافت کرده بود و پولی که از فروش چاپ ویژه خاطرات‌شان بدست آمده، تامین می‌شود.


علی طیب نیا سیاستمدار، اقتصاددان، استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی کشور است که در دولت یازدهم به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کرد. وی در پایان جلسات رای اعتماد به کابینه اول روحانی، با کسب ۲۷۴ رأی از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، بالاترین رای اعتماد را به خود اختصاص داد. با این حال او اولین وزیر دولت یازدهم  بود که بعدها سه کارت زرد از مجلس دریافت کرد

علی طیب نیا در طی سفر به سنگاپور برای دریافت جایزه یاد شده با مقامات عالیرتبه سنگاپور از جمله معا‌ون نخست وزیر، وزیرمشاور دولت و نخست وزیر سابق،وزیر تجارت و صنعت ، وزیر ارشد دفاع و امور خارجه ملاقات و همچنین در فدراسیون کسب و کار سنگاپور و مرکز مطالعات بین الملل راجاراتنام دانشگاه فنی نانیانگ سخنرانی کرد. 

دکتر طیب نیا را در این سفر، هیاتی بلند پایه متشکل از سفیر ایران در سنگاپور، مدیر کل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران و همچنین جانشین رییس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی همراهی می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا