اخبار

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور نیاز به قالب‌های بادی و تزریق پلاستیک را رفع می کند

بسپار/ ایران پلیمر ارائه خدمات طراحی و ساخت قالب‌های بادی و تزریق پلاستیک یکی از محصولات و توانمندی‌های شرکتی فناور است که با نیروی انسانی کارآمد نیاز صنایع مختلف به این مواد را رفع کرده است.
فایق زرافشان مدیر عامل شرکت دانش بنیان فنی و مهندسی پیشرو صنعت دقیق درباره فعالیت های این شرکت اظهار کرد: این شرکت فناور در زمینه انجام پروژه های صنعتی، فنی و مهندسی حوزه طراحی و ساخت انواع قالب های صنعتی (پلاستيك-دايكاست و فلزی)، طراحی و ساخت تجهيزات خطوط توليد و خدمات پيشرفته  CAD/CAM  فعالیت می کند. شرکت با ارائه خدمات فنی و مهندسی و بواسطه ساخت و تولید قطعات با فناوری بالا و به روز در اواخر سال 95 به عنوان شرکت دانش بنیان انتخاب شد.
زرافشان با بیان اینکه ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه ساخت و تولید نیز در این شرکت انجام می شود گفت: با توجه به حوزه فعالیت شرکت که به دو دسته اصلی ماشین کاری و تولید  تقسیم می شود محصولاتی همچون انواع قالب های تزریق پلاستیک، انواع قالب های بادی، انواع فیکسچر های جوش، ماشینکاری، مونتاز ، تزریق پلاستیک تا ۳۵۰ گرم از انواع پلیمر های PP، PS، PE و ماشینکاری ۳ و ۴ و ۵ محور انواع قطعات فلزی و پلیمری توسط شرکت تولید می شود.
وی همچنین بیان کرد: این مجموعه از پتانسیل نیروی انسانی داخل کشور بهره مند است و برنامه نویسی و خروجی گرفتن از برنامه های ماشینکاری توسط این افراد انجام می شود بنابراین بهره مندی از نیروی متخصص و ماشین آلات روز توانایی طراحی و ساخت قطعاتی همچون ایمپلر ها و پروانه ها را امکانپذیر کرده است. همچنین تعمیر و نگهداری قالب های پریفرم مورد نیاز برای ساخت اولیه بطری های پلاستیکی جهت مصارف مواد غذایی و دارویی در این شرکت انجام  می شود.
زرافشان توانمندی و اصلی ترین شاخه فعالیت شرکت را  ماشینکاری پره های مربوط به توربین و کمپرسور دانست و ابراز کرد: به واسطه مواد اولیه پایه نیکل به کار رفته در این پره ها که در زمره سوپر آلیاژها قرار می گیرد، نحوه ماشین کاری، ابزارهای خاص، ماشین آلات پرقدرت و در اولویت همه این موارد، نیرو انسانی مجرب مورد نیاز است که از قابلیت های این شرکت محسوب می شود. خدمات طراحی و ساخت قالب های بادی و تزریق پلاستیک و نهایتا ساخت این قالب ها از دیگر محصولات و توانمندی های شرکت است. قطعات پلاستیک ساخته شده در حوزه های مختلف همچون صنایع شیمیایی، صنایع دارویی، آب و فاضلاب و صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

 

منیع: مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا