اخبار

یک طرح پلیمری، منتخب پنجمین استارتاپ دموی سلامت و محیط زیست شد

بسپار می نویسد، همزمان با برگزاری پنجمین استارتاپ دموی سلامت و محیط زیست، 8 ایده منتخب در حضور سرمایه گذاران ارائه شد.

  به منظور جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و توسعه زیست بوم نوآوری کشور از سوی مرکز فن بازار ملی ایران با حمایت پارک فناوری پردیس پنجمین دوره از استارتاپ دمو در حوزه سلامت و محیط زیست، با حضور بیش از 25 سرمایه‌گذار و ارائه 8 ایده برگزار شد.

در این رویداد 8 استارتاپ برتر این رویداد هر کدام به مدت 8 دقیقه ایده‌های خود را در حضور سرمایه گذاران ارائه کردند.

این ایده‌ها به این شرح است:

کامپوزیست

ایده اصلی تولید کامپوزیتی بر پایه «میسلیوم» قارچی است که می‌تواند جایگزین فوم‌های پلاستیکی به طور خاص، فوم‌های پلی استایرن در صنایع مختلف اعم از محصولات تزئینی، بسته‌بندی و عایق‌های ساختمانی شود.

صاحبان ایده قصد دارند در فاز اول گلدان‌های تزئینی با استفاده از این کامپوزیت را تولید و به بازار عرضه کنند و در گام بعد توسعه بازار صنعت بسته‌بندی و حفاظت کالاهای بسته‌بندی با استفاده از فوم‌های ضربه‌گیر را نشانه رفته‌اند.

برنامه‌نویس هوشمند کهن

ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزاهایی برای هوشمندسازی داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از اهداف اصلی این ایده تعریف شده است. سیستم هوشمند ردیابی و مدیریت انبار دارو و داروخانه بیمارستانی، سیستم هوشمند پرونده الکترونیک، سیستم هوشمند ردیاب بیمار و سیستم هوشمند مدیریت ساختمان بیمارستان از جمله خدمات این سیستم هوشمند بشمار می‌رود.

همچنین برای حضور در بازار، این مجموعه سعی دارد تا علاوه بر فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، راهکارهای یکپارچه جمع‌آوری اطلاعات و مدیریت را به این مراکز ارائه کند.

آخرین نفس

ایده این استارتاپ تولید UV فیلتر نانوذرات اکسیدروی جهت استفاده در کرم ضدآفتاب هم به صورت پودر و هم به صورت دیسپرس شده آن در پایه کرم است.

یاریگر راستین

صاحبان این ایده سابقه طولانی در تولید انواع ویلچرهای دستی و برقی دارند و با حضور در این رویداد قصد دارند خدمات توانبخشی گسترده‌تری از طریق تولید انواع ویلچر بویژه در مدل‌های برقی با قابلیت‌های متنوع و همچنین تولید دستگاه‌های پله‌رو ارائه دهند.

مشتریان اصلی این محصولات معلولین و جانبازان با جامعه آماری یک درصد از جمعیت کشور به علاوه سازمان بهزیستی بنیاد جانبازان و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها هستند.

انینو

محصولات این گروه شامل نیمکت‌ها و آلاچیق‌هایی است که به وسیله انرژی خورشیدی امکان شارژ تلفن همراه، تبلت، لب تاپ و سایر وسایل الکترونیکی در اماکن عمومی بدون نیاز به آداپتور را فراهم می‌کنند. این سیستم‌ها دارای سیستم روشنایی نور خودکار، به اشتراک گذاری اینترنت و مانیتور، ارائه اطلاعاتی در خصوص وضعیت آب و هوا، آلودگی هوا و ترافیک هستند.

این محصولات با ایجاد بستر LOT امکان اضافه شدن ماژول‌های شهر هوشمند را فراهم می‌کنند، پس مشتریان اصلی این محصولات شهرداری‌ها، مراکز گردشگری و تفریحی، مراکز آموزشی و سازمان‌های محیط زیستی هستند.

می‌بریم

«می‌بریم» عنوان یک سرویس همسفری و حمل‌ونقل اشتراکی درون شهری است که کاربران در این سامانه با به اشتراک گذاری صندلی خالی خودروهای تک سرنشین و یا رزرو صندلی خودروی کارمندان و دانشجویان دیگر هم مسیر می‌شوند.

سیمیا روم

سیمیاروم پلتفرم مشاوره صوتی و تصویری آنلاین با مشاوران متخصص داخل ایران است. تمامی ایرانیان سراسر دنیا با سیمیاروم می‌توانند به متخصصان داخل کشور در حوزه‌های روانشناسی و خانواده، مشاوره‌های پزشکی، برگزاری جلسه مشاوره صوتی و تصویری و استفاده از تست‌ها و توصیه‌های پزشک متخصص دسترسی داشته باشند.

تجهیزات رباتیک

یکی از شرکت‌های طرح تولید تجهیزات رباتیک و ماشین‌های مخصوص برای بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز توانبخشی را در این رویداد ارائه داد.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا