اخبار

یک فعال صنعت پلاستیک در گفت و گو با بسپار: نیمه ی پر لیوان را ببینیم/ ما ایرانی ها در شرایط سخت عملکرد بهتری داریم

بسپار/ ایران پلیمر  علیرضا ملکوتی مدیر عامل اکسون پلیمر در پاسخ به سوال خبرنگار بسپار در مورد تبعات خروج آمریکا از برجام و شرایط اقتصادی روز گفت: برجام، این توافق نهایی هسته‌ای درنهایت با یک جانبه‌گرایی ترامپ به بن بست رسید. خروج آمریکا از برجام در وهله‌ی نخست حیثیت و اعتبار جهانی این کشور را لکه‌دار خواهد کرد و اعتماد عمومی در سطح بین‌الملل نسبت به آمریکا خدشه‌دار خواهد شد. (تبعات ناشی از خروج امریکا از برجام) موضوعی است  که این روزها در محافل مختلف سیاسی، اقتصادی بیشتر مورد بحث و گفتگو واقع شده است.
همه می‌دانیم با شدت گرفتن تحریم‌ها، بازارهای سابق محصولات پتروشیمی و نفت ایران تحت تأثیر مستقیم قرار خواهد گرفت و با نوسانات بازار ارز فعالیت‌های شمار چشمگیری از تولیدکنندگان با مشکل رو به روخواهد شد. کما اینکه در حال حاضر هم با نوسانات قیمت‌ها با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما می‌توان این موضوع را از زاویه‌ی دیگری دید. در واقع نیمه ی پر لیوان.
در این مقطع زمانی، باید اهمیت تولید ملی با تاکید بر دانش متخصصان داخلی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته شود. تا جایی که بسیاری از شرکت هایی که در حال همکاری با ما هستند کمر همت بسته اند تا اهداف بلند مدت کاری خود را پیش برند. هرچند که تعدادی از فعالین صنعتی نیز نتوانستند در این وضعیت بازار حرکت رو به رشد خود را ادامه دهند.
در حال حاضر اگر دولت در واکنشی درست و منطقی بتواند حمایت از کالای ایرانی را از حالت شعار به حالت عمل در بیاورد می‌توانیم از این مرحله‌ی سخت با سرافرازی عبور کنیم.
در واقع می‌توانیم استقلال خود را بیش از پیش نشان دهیم تا علی رغم محدودیت‌های ایجاد شده بتوانیم بازارهای جدیدی برای محصولات باکیفیت تولید داخل بیابیم. هرچند پیش از برجام نیز غرب و آمریکا حرکت مثبتی جهت باز شدن موانع بانکی انجام ندادند.
در نهایت باید گفت ما ایرانی‌ها همیشه در شرایط سخت بازدهی بالاتری از خود نشان داده‌ایم. به امید اینکه تبدیل تهدیدها (تحریم¬ها) به فرصت‌ها با همدلی و اتحاد همگانی جامه‌ی عمل به خود گیرد.

 

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 190ام ماهنامه بسپار که در نیمه تیرماه منتشر می شود، بخوانید. 

 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا