اخبار

یک فیلم پلی استری، بازی را در بسته‌بندی‌های دارویی به نفع خود تغییر داد!

 

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، عموما PVC و پلی آمید در دو سو جهت یافته که با عنوان BOPA شناخته می‌شود در صنعت بسته‌بندی سرد دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک بسته بسته‌بندی ساده‌ی آلمینیوم-آلمینیوم معمولا از سه لایه تشکیل شده است. این سه لایه عبارتند از :یک لایه‌ی 25 میکرونی پلی آمید، یک لایه فویل آلمینیومی 60 میکرونی و در نهایت یک لایه‌ی 60 میکرونی از PVC. این بسته‌بندی‌ها عموما با عنوان فیلم‌های Blister شناخته می‌شوند. با وجود خواص قابل قبول این نوع بسته‌بندی همواره تلاش صنعت دارویی در جهت حذف PVC و BOPA بوده است. دلیل این موضوع استخراج کلرین از PVC زمانی که در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرد است. علاوه بر این، اغلب اوقات برای نرم کردن PVC از نرم کننده‌های فتالاتی استفاده شده که موجب ایجاد نارسایی‌های کلیوی، کبدی، شش‌ها و سامانه‌ی بازیابی بدن می‌شود. از طرف دیگر BOPA مشکلات دیگری را داراست. این بسپار جذب رطوبت بسیار زیادی داشته و زمانی که رطوبت محیط به 8 تا 10 درصد می‌رسد فرآیند پذیری آن بسیار دشوار خواهد بود. این مساله قابلیت فیلم پذیری آن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با وجود چالش‌هایی که پیش روی فیلم‌های PVC و BOPA می‌باشد، گروه تحقیقاتی  Films Business of Uflex فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای فراوانی را حدود دو سال بر فیلم‌های پلی استری انجام داده تا بتوانند مشکلات حاصل از PVC و BOPA را مرتفع سازند. این فیلم قادر است تا با دو لایه‌ی بالایی و پایینی بسته‌بندی‌های آلمینیومی جایگزین شده و ساختار کاملا جدیدی را به آن بدهد. بسته‌بندی‌های حاصل از این فیلم‌های پلی‌استری شامل سه لایه خواهد بود. این لایه عبارتند از : فیلم 36 میکرونی پلی استر، فیلم 50 میکرونی فویل آلمینیوم و مجددا فیلم 36 میکرونی پلی استر.

پلی استر بسپاری بلوری بوده که خواص سدگری بسیار مناسب، شفافیت، قابلیت چاپ پذیری و سختی مناسبی را داراست. قابلیت فیلم پذیری و جهت یافتگی آن امکان ایجاد شبکه‌های نازک با خواص بسیار خوب را فراهم می‌آورد.

این فیلم بسته‌بندی ساخته شده توسط شرکت Uflex می‌تواند در هر دو طرف فیلم آلمینیومی قرار گرفته و مشکلات حاصل از فیلم‌های PVC و BOPA را نداشته باشد. مهندسان تولید این فیلم به خوبی قادرند تا ریخت شناسی پس چهر (Metaphase morphology)  این فیلم‌ها را نیز تهیه کننده که سابقا این مساله در مورد فیلم‌های Blister امری بسیار دشوار محسوب می‌شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا