اخبار

یک مجتمع جدید پتروشیمی در قطر با مشارکت سرمایه خارجی ساخته می شود

بسپار/ایران پلیمر قطر و شرکت شورون فیلیپس برای ساخت یک طرح پتروشیمی جدید تفاهم نامه امضا کردند.

بر پایه این گزارش؛ شرکت قطر پترولیوم (Qatar Petroleum) به تازگی توافقنامه ای را با شرکت شورون فیلیپس کمیکال (Chevron Phillips Chemical) برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی جدید امضاء کرد.
این مجموعه بخشی از برنامه های قطر، به عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع (LNG) جهان، برای توسعه بهره وری از منابع انرژی خود به شمار می رود.
پروژه جدید گواهی بر افزایش سرمایه گذاری تولیدکنندگان نفت خاورمیانه در حوزه پتروشیمی برای تولید انواع پلاستیک و محصولات بسته بندی است. تولیداتی که آن ها را قادر می سازد تا ضمن ورود به بازارهای جدید، منابع درآمدی جدیدی فراتر از صادرات نفت خام و گاز طبیعی ایجاد کنند.
در حال حاضر شرکت های ملی نفت امارات متحده عربی و عربستان سعودی هر دو از برنامه هایی برای تقویت ظرفیت پالایش و عملیات پتروشیمی خود خبر داده اند.
قطر به دلیل تولید سالانه 77 میلیون تن ال ان جی، یکی از تاثیرگذارترین بازیگران منطقه ای در این عرصه محسوب می شود. انتظار می رود با توسعه میدان شمال (North Field) این کشور که با ایران مشترک است و بزرگترین میدان گاز طبیعی جهان به شمار می رود، ظرفیت یاشده تا سال 2024 میلادی تا سقف 43 درصد افزایش یابد.
سعد الکعبی، مدیر عامل قطر پترولیوم، می گوید: مجموعه پتروشیمی جدید قرار است در شمال دوحه، واقع در شهر صنعتی راس الفان، ساخته شود و پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی به بهره برداری برسد. 

 

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا