اخبار

یک مجموعه ی بازیافت، این بار به سراغ فرش ها رفته است!/ بازیافت پلی آمید 6

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکتی به نام Aquafil اولین واحد بازیافت فرش را در آریزونای آمریکا افتتاح کرد تا راه حلی باشد بر معضل پس ماندهای فرشی که به عنوان منبع مهمی از زباله شناخته می شود. این واحد بازیافت فرش، پلی آمید 6 موجود در پشت فرش را به مواد خام تبدیل می کند. برای این تبدیل از فناوری نوین EcoNyl Regeneration استفاده شده که جزو معدود فناوری های موجود برای بازیافت پلی آمید 6 محسوب می شود.

هر ساله در آمریکا 4 میلیارد پوند فرش در زباله ها رها می شود. شرکت Aquafil این قابلیت را دارد تا سالیانه 35 میلیون پوند از این فرش ها را جمع آوری کرده و تحت بازیافت قرار دهد.

به طور کلی بازیافت فرش به دلیل انواع مختلف موادی که در آن استفاده شده است، همواره بسیار چالش برانگیز بوده است. این در حالی است که طراحی فرش به گونه ای است که جداسازی انواع مواد از آن کار آسانی محسوب نمی شود.

با ایجاد این واحد بازیافت فرش حدود 50 نفر در آریزونا مشغول به کار شده اند. رشته ها و نخ های حاصل از این بازیافت در تولید منسوجات، فرش و بسیاری از مواد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر شرکت Aquafil موفق شده است به 160 برند معروف همچون آدیداس، Volcom و Stella McCartney و برخی از تولیدکنندگان فرش نظیر Interface، Milliken، Mannington و Tarkett Group محصولات خود را بفروشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا