اخباراخبار ویژه

یک نیم روز قدرشناسی برای یک عمر آموزش/ آیین نکوداشت بنیانگذاران دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ برگزار شد + تصاویر

بسپار/ ایران پلیمر آیین نکوداشت بنیانگذاران دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و اعضای هیات علمی پیشکسوت، دیروز از ساعت 14 در آمفی تئاتر مرکزی این دانشگاه با حضور دانش آموختگان، دانشجویان، مدیران تشکلی و بخش های خصوصی و دولتی آغاز و تا شامگاه ادامه داشت.

در این مراسم که به همت هیات رییسه دانشکده یاد شده و دکتر حمید گرمابی و پس از ماهها تلاش همه جانبه و بی دریغ دکتر عزیزه جوادی دبیر اجرایی، برگزار شد از 6 استاد بنیانگذار دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ و 6 استاد پیشکسوت تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در ابتدای این آیین، دکتر جوادی، ضمن ارایه گزارشی هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت فعالیت اساتیدی دانست که علاوه بر ایجاد نخستین دانشکده مهندسی پلیمر در کشور، با آموزش و تربیت نیروی انسانی، زمینه ساز رشد و توسعه در صنایع مختلف مرتبط و همچنین سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی را فراهم آورده اند. نکته ای که بعدتر از سوی دکتر نکومنش رییس انجمن علوم و مهندسی پلیمر نیز در ایجاد این انجمن مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر گرمابی، رییس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ سخنران بعدی بود که با اشاره به نقش روسای وقت دانشگاه دکتر فریداعلم و دکتر سلیمی در حمایت و همراهی با ایجاد و تجهیز دانشکده، ایجاد این دانشکده در کشور را ضرورتی انکارناپذیر برای توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن برشمرد. او گفت که علاوه بر حضور دانش آموختگان این دانشکده به عنوان متخصصین و کارشناسان صنعتی، بسیاری از آنان در قامت کارآفرین موسس واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و موفق بسیاری بوده اند. در پایان نیز دست در کاران تشکل ها و صنایع حاضر در جلسه را به همکاری در طرح کوآپ و مرکز نوآوری دانشکده دعوت کرد.

مهندس نعمت زاده، وزیر پیشین صنعت، معاون پیشین وزیر نفت و مدیرعامل NPC، مهندس عباسی ابیانه، موسس و مدیرعامل لاستیک بارز و از اولین روسای پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، دکتر نکومنش رییس انجمن علوم و مهندسی پلیمر، دکتر رفیع زاده معاون آموزشی دانشگاه پلی تکنیک، مهندس زینعلی از انجمن رنگ و رزین و مهندس کحالی از شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته سخنرانی کردند.

مهندس زینعلی در صحبت های شیرین خود که بخش هایی تاریخی نیز داشت، یکی از نتایج ایجاد دانشکده و تربیت متخصصین رنگ در کشور را کاهش وابستگی مواد مورد نیاز این صنعت از 80 به 20 درصد در یک بازه 50 ساله عنوان کرد.

 

در ادامه مراسم و پس از پذیرایی و بازدید از نمایشگاهی با حضور حامیان مالی از:

 

دکتر فرامرز افشار طارمی

دکتر علی اصغر کتباب

مهندس سید محمود کثیریها

دکتر سیامک مرادیان

دکتر حمید میرزاده

و دکتر حسین نازکدست

 

به عنوان بنیانگذاران نخستین دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ در کشور و از بانیان راه اندازی این رشته در ایران در برنامه ای ویژه تجلیل و قدردانی شد. در کلیپ هایی که پیش از معرفی هر یک از این اساتید پخش شد، دانشجویان آنها به ذکر خاطراتی شیرین و جذاب از دوران تحصیل خود پرداختند که بخشی دیدنی از این مراسم چندین ساعته بود. سپس هر یک از اساتید در فرصت کوتاهی صحبت هایی با تمرکز بر تاریخچه تاسیس دانشکده داشتند.

هر چند در میان این صحبت ها به جغرافیای دانشکده در قلب دانشگاه، به عنوان محلی برای تجمعات اعتراضی دانشجویان نیز اشاره شد و برخی اساتید قدیمی، همکاران جدید خود را به تعامل و همراهی بیشتر با دانشجویان و حفظ اعتبار ساخته شده برای دانشکده در طول سالیان فراخواندند. همچنین در این مراسم توسط دکتر میرزاده تاکید شد که رتبه پنجم ایران در علوم پلیمر دنیا حتما تصادفی به دست نیامده و علاوه بر تلاش تمامی اساتید پیشکسوت و پیشروی این علوم، مرهون آینده نگری و بینش نخست وزیر وقت، مهندس موسوی بوده که با حمایت های او سنگ بنای ایجاد این رشته مهندسی به صورت مستقل و همچنین شهرک پژوهش و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گذاشته شده است.

در ادامه از اساتید پیشکسوت:

دکتر هما عاصم پور

مهندس ماسیس اکبریان

دکتر علیرضا خسروی

دکتر اعظم جلالی

دکتر احمد عارف آذر

و دکتر مرضیه خطیب زاده

در غیاب ایشان قدردانی شد.

در پایان این مراسم از حامیان مالی شرکت های: رنگ و رزین خوش، پارس اشن، بنیان کالا شیمی، رنگ خوش، رنگ باژاک، سیماب رزین، تاک رزین کاوه، پلی رزین، طب پلاستیک، گروه صنعتی وحید، آریا رزین، هاویلوکس، رنگ سازی روناس، شیمیایی سمن، سامان پلیمر، رنگدانه سیرجان، پلاستیک طبرستان، آوند پلاستیک و انجمن ملی صنایع پلیمر و انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با اهدای هدایایی قدردانی شد.

گروه رسانه ای بسپار نیز به نمایندگی تبسم علیزادمنیر برای همراهی در برگزاری مراسم یاد شده و همکاری در تدوین و انتشار کتاب کارستان لوح تقدیر دریافت کرد.

 

این مراسم از طریق سه پلتفرم به صورت آنلاین در حال پخش بود که صدها مخاطب خارجی و داخلی علاقه مند داشت.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا