اخبار

۲ برنامه افزایش تولید پتروشیمی/افزایش ۸ میلیون تنی تولید درسال ۹۵

بسپار می نویسد، یک مقام مسئول با تشریح ۲ برنامه افزایش تولید پتروشیمی ایران در سال ۹۵، گفت: امسال تولید پتروشیمی کشور ۸ میلیون تن افزایش می یابد.

علی محمد بساق‌زاده در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در ایران، گفت: سال گذشته بیش از ٤٦,٤ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در سال گذشته صنایع پتروشیمی ایران با ۸۰ درصد ظرفیت اسمی اقدام به تولید کرده اند، تصریح کرد: در مجموع سال گذشته تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری در ایران نسبت به سال ۱۳۹۳ افزایشی حدود ۱۰۰ درصدی را تجربه می‌کند.

این مقام مسئول همچنین حجم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال ۹۴ را بیش از ۱۷ میلیون و یکصد هزار تن عنوان کرد و افزود: سال ۹۴ با افزایش تامین خوراک صنایع پتروشیمی رکورد تولید در ۱۵ مجتمع پتروشیمی کشور شکسته شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته عدم تولید نزدیک به پنج میلیون تن محصول پتروشیمی مطابق با ظرفیت نصب شده مسائل فنی و عملیاتی بوده است، تاکید کرد: این درحالی است که برنامه تولید محصول پتروشیمی در سال ۹۴ حدود ۵۰ میلیون تن تعیین شده بود که مسائل فنی در کنار عدم بهره برداری از تعدادی از طرح‌های جدید همچون فاز ٢ پتروشیمی کارون، فاز ٢ پتروشیمی کاویان و پتروشیمی کردستان مانع تحقق اهداف تولید شد.

بساق زاده با بیان اینکه امسال برنامه تولید محصولات پتروشیمی در ایران حدود ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در نظر گرفته شده است، تبیین کرد: به عبارت دیگر باید تولید پتروشیمی ایران در سال جار یدر مقایسه با سال گذشته حدود هشت میلیون تن افزایش یابد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه راه اندازی طرح های جدید و کاهش ظرفیت خالی مجتمع های در دست بهره برداری دو برنامه افزایش تولید محصولات پتروشیمی ایران در سال‌جاری است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هفت میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا