اخبار

۴۰۰ واحد صنعتی غیرفعال احیا شد

بسپار / ایران پلیمر بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، در سال جاری تا ۲۰ مرداد ماه حدود ۴۰۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال، راه اندازی مجدد شده است.

در حال حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیش از ۴۸ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر که بیش از ۸۳ درصد آن‌ها فعال و با ظرفیت‌های مختلف درحال تولید هستند. بر اساس این آمار با راه اندازی مجدد ۴۰۰ واحد صنعتی در سال جاری برای ۵۲۹۱ نفر اشتغال‌زایی یا تثبیت شغل صورت گرفته است.

گفتنی است که در سال جاری راه اندازی مجدد ۱۶۰۰ واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته که با بازگشت حدود ۴۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۲۳ درصد از برنامه تدوین شده برای احیاء صنایع کوچک و متوسط عملیاتی شده است.

همچنین با توجه به برنامه‌ ریزی احیا ۲۸ هزار و ۸۰۰ شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از ۱۸ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه اندازی شده، به‌طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیاء این واحدها بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، رشته صنایع فلزی با ۲۵.۸ درصد، شیمیایی با ۲۲ درصد و غذایی با ۱۶.۹ درصد به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است که راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌ گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و غیره انجام شده است.

در سال ۱۳۹۹ نیز ۱۵۵۷ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال با اشتغال‌زایی ۲۵ هزار و ۹۸۸ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و ۳۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا