اخبار

۴۲ کاندیدا برای هیات رئیسه اتاق ایران

بسپار/ایران پلیمر مهلت ثبت‌نام برای کاندیداتوری هیات رئیسه اتاق ایران روز چهارشنبه مورخ ۲۷اردیبهشت‌ماه به اتمام رسید تا شاهد انتخابات دیگری در پارلمان بخش‌خصوصی باشیم. ۴۲کاندیدا برای ۷کرسی هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ثبت‌نام کرده‌اند و در انتظار تایید صلاحیت هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۴اتاق شهرستان در این لیست نماینده دارند.

ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران پایان یافت. ۴۲نفر از اعضای هیات‌نمایندگان برای شرکت در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند. بر اساس تقویم انتخاباتی، تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۲۷اردیبهشت کسانی که تمایل به کاندیداتوری در انتخابات هیات‌رئیسه اتاق ایران را داشتند، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. لیست کاندیداها در این انتخابات، شامل ۴۲ نفر است که فردا در صفحه۱۹ به‌طور کامل به تحلیل آن خواهیم پرداخت. نکته جالب‌توجه در این لیست، حضور بسیاری از روسای پیشین اتاق‌های بازرگانی است.

بررسی این لیست نشان می‌دهد ۲۴‌اتاق نمایندگان خود را برای ثبت‌نام در انتخابات هیات‌رئیسه اتاق ایران معرفی کرده‌اند. بیشترین تعداد کاندیداها از اتاق تهران با ثبت‌نام ۷نفر است. اتاق‌های قزوین، تبریز و اصفهان هریک سه کاندیدا در این لیست دارند. اتاق‌های قم، اراک، کرج، شیراز، بندرعباس و کرمانشاه، هریک دو کاندیدا داشته و اتاق‌های خرم‌آباد، بوشهر، سنندج، ساری، گرگان، مشهد، ارومیه، کاشان، زاهدان، اهواز، بیرجند، بجنورد، کرمان و اردبیل نیز با یک کاندیدا در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. بر این اساس لیست کاندیداهای ثبت‌نام‌کننده برای هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران بسته شد و حال باید منتظر تایید صلاحیت این فهرست طویل بود. احتمالا از دل این لیست، چند کابینه بیرون خواهد آمد تا رقابت نهایی در روز انتخابات داغ شود. هرچند پیش از این به‌نظر می‌رسید‌رقابت میان ۲طیف است ولی با انتشار اسامی ثبت‌نام کنندگان ممکن است شاهد رقابت طیف‌های بیشتری در این انتخابات باشیم.

همچنین اعضای دولتی هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تقریبا تکمیل شده‌اند. تنها یک نماینده دیگر باید از سوی وزارت جهادکشاورزی معرفی شود تا ترکیب ۶۰‌نفره هیات‌نمایندگان اتاق پایتخت برای چهار سال‌مشخص شود. هرچند برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که امکان تغییر در لیست معرفی شده از سوی وزارت جهادکشاورزی وجود دارد. جدیدترین خبرها نشان می‌دهد وزارت صمت برای ۱۵کرسی اتاق تهران، نمایندگان خود را معرفی کرده‌است. سید‌مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت طی نامه‌ای به مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات نمایندگان سابق این وزارتخانه در ترکیب هیات مذکور چنین نوشت: «فهرست نمایندگان جدید که ترکیبی از مدیران ارشد دستگاه‌های اقتصادی کشور برای تعامل گسترده و اثربخش با بخش‌خصوصی هستند، معرفی می‌شوند.»

 

دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا