اخبار

۴۸ شهرک صنعتی غیردولتی در صف پروانه بهره برداری

بسپار/ایران پلیمر معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود نزدیک به ۵۰ متقاضی در صف دریافت پروانه بهره برداری برای راه اندازی شهرک صنعتی غیردولتی در سطح کشور خبر داد.

فتحعلی محمدزاده ۱۶ آذر در کمیته آب شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ سمنان؛ اظهار کرد: تاکنون ۱۱۲ درخواست جواز تاسیس شهرک غیردولتی در کل کشور توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صادر شد واز این تعداد تاکنون ۶۴ شهرک خصوصی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شدند که در حال ارائه خدمات به سرمایه گذاران هستند.

وی بر لزوم هدفمند بودن برنامه‌های شهرک‌سازی در استان سمنان تاکید و تصریح کرد: باید به تعهدات گذشته در این مقوله توجه شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بر لزوم توجه به توسعه اراضی صنعتی‌ در استان تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می رود که منابع مالی تخصیصی به این بخش به صورت متوازن هزینه شود.

وی به کمبود منابع آبی در بخش صنعت پرداخت و گفت: در حال حاضر تدوین سند راهبردی تامین آب صنعت شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرکت‌های استانی سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران توسط هر استان در دستور کار است.

محمدزاده ادامه داد: در این سند میزان تامین آب از طرق مختلف برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مشخص شده و برنامه‌ریزی بر مبنای آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آب در بخش صنعت افزود: مصرف یک لیتر آب در شهرک‌های صنعتی کشور برای ۵۸ نفر شغل ایجاد می‌کند که بیانگر ارزش افزوده مصرف آب در بخش صنعت است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: در برنامه هفتم به پساب به عنوان یک منبع آبی پایدار پرداخته شده است.

🔸سیاست‌ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرانی، بازچرخانی آب‌های‌ صنعتی‌ و پساب در شهرک‌های صنعتی تحت پوشش است.

🔸براین اساس در توسعه و طراحی شهرک‌های صنعتی جدید احداث شبکه توزیع پساب تصفیه‌ شده برای واحدهای صنعتی مستعد در نظر گرفته شود.

🔸۲۱۵ لیتر بر ثانیه آب تخصیصی برای شهرک‌های صنعتی استان سمنان هر چه سریع‌تر برای واحدهای صنعتی تامین شود تا بخشی از کسری آب صنایع برطرف گردد.

فتحعلی محمدزاده معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:تاکنون ۱۱۲ درخواست جواز تاسیس شهرک غیردولتی در کل کشور توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صادر گردید واز این تعداد تاکنون ۶۴ شهرک خصوصی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شدند که در حال ارائه خدمات به سرمایه گذاران هستند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا