اخبار

۵۷ درصد سرمایه گذاران جهان پیش بینی می کنند: چین تا ۱۰ سال آینده جای آمریکا را به عنوان بزرگترین ابرقدرت دنیا می‌گیرد

بسپار/ ایران پلیمر ۵۷ درصد سرمایه گذاران جهان پیش بینی می کنند چین تا ۲۰۳۰ جای آمریکا را به عنوان بزرگترین ابر قدرت دنیا می گیرد.

 

دونالد ترامپ از قرارداد تجاری جدید با چین خوشحال است و آن را یک قدم بسیار مهم در جهت تجارت عادلانه و دوجانبه در آینده میداند.

 طبق تحقیقات شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی یو بی اس، 57 درصد سرمایه گذاران جهان پیش بینی می کنند چین تا 2030 جای آمریکا را به عنوان بزرگترین ابر قدرت دنیا می گیرد. در تمام مناطق غیر از آمریکا اکثر سرمایه گذاران موافق این نظر هستند ولی در آمریکا 47 درصد این پیش بینی را می کنند.

 مایکل کروک، سرپرست استراتژی سرمایه‌گذاری آمریکا در یو بی اس گفت:« ما در دنیایی هستیم که رشد اقتصادی نسبت به گذشته پراکنده تر است. آنچه ما شاهد آن بوده ایم نوعی جهانی شدن است بنابراین نباید انتظار داشته باشیم روند 20 سال گذشته ادامه یابد. تصویر ژئو پولیتیک تغییر کرده و سیاست ما در قبال متحدانمان در سراسر دنیا باید عوض شود».

وی گفت:« این شرایط مسلماً بر صاحبان تجارت در آمریکا و سرمایه گذارانی که در سراسر دنیا با آنها کار می‌کنیم تاثیر می گذارد».

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در 2017 دورنمای خود را برای تبدیل کشورش به یک کشور سوسیالیست مدرن و بزرگ تا 2050 اعلام کرد.

وی در آن زمان گفت:« مردم چین شادتر و مرفه تر خواهند بود و استوار تر و محکم تر در جهان خواهند ایستاد».

ولی رشد اقتصاد چین رو به کاهش بوده است. نرخ رشد اقتصادی سالانه آن در 2019 برابر یا 6.1 درصد بود یعنی کندترین سرعت طی سه دهه گذشته. شی به طور مداوم متخصصان مالی را در استان هایی که با مشکل مواجه هستند مستقر کرده تا به تقویت دورنمای اقتصاد آنها کمک کند.

 این شاید یکی از دلایلی باشد که ترامپ می گوید نگران از دست دادن موقعیت خود به عنوان یک ابرقدرت در برابر چین نیست.

 ترامپ در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت:« رابطه ما با چین هیچ وقت به این خوبی نبوده است. ما یک دوره سخت را پشت سر گذاشتیم ولی هیچ وقت به این خوبی نبوده ایم».

 شاید این قرارداد تجاری یکی از دلایلی باشد که 60 درصد سرمایه گذاران جهان و 68 درصد سرمایه گذاران آمریکا در مورد اقتصاد جهان خوشبین هستند.

کروک گفت:« آنها به ما می‌گویند برخی از خطراتی که طی سال گذشته داشتیم آنقدرها بزرگ نبوده اند. حداقل کمی از خطرات سیاسی، خطرات تجاری و خطرات سیاست های خاص که نگرانش بودنداز بین رفته است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا