اخباراخبار ویژه

الزام تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت/ 6 تصمیم جدید برای صنعت تایر

بسپار/ ایران پلیمر براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، علاوه بر اینکه تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر مکلف به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش شده‌اند، تحویل و فروش این کالا توسط واحدهای تولیدی و واردکننده به نمایندگان و واحدهای متخلف ممنوع شده است.

به این گزارش : ستاد تنظیم بازار به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد که به شرح زیر است:

1- تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر علی الخصوص نمایندگان توزیع و خرده‌فروشی‌ها مکلف شده‌اند تا نسبت به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار اقدام نمایند.

2- عدم ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین به معنای عرضه خارج از شبکه بوده و حوزه‎های نظارتی مکلف هستند تا نسبت به اعمال قانون ظرف 15 روز اقدام نمایند.

3- واحدهای تولیدی و واردکنندگان مکلف هستند از تحویل و فروش لاستیک به نمایندگان و واحدهای متخلف که اقدام به ثبت اطلاعات ننموده‌اند، خودداری نمایند.

4- ثبت سفارش واردات مواد اولیه تولید لاستیک و لاستیک وارداتی، منوط به ثبت اطلاعات تولید و عرضه انواع لاستیک سبک و سنگین در سامانه جامع تجارت خواهد بود.

5- موجودی لاستیک سنگین وارداتی با ارز 4200 تومان و لاستیک تولید داخلی با مواد اولیه وارداتی با ارز 4200 تومانی، همچنان بر اساس روال موجود، صرفا بر اساس حواله صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در قالب سامانه جامع تجارت عرضه و توزیع خواهد شد.

6- اجازه تعدیل نرخ لاستیک منوط به ثبت کل مقادیر تولید، توزیع و فروش واحدهای تولیدی، واردکنندگان و نمایندگان و واحدهای صنفی خرده‌فروشی تحت پوشش ایشان در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها خواهد بود.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا