اخبار

۸۰ درصد تسهیلات بانک‌ها در اختیار ۲۰ درصد بنگاه‌های بزرگ است

بسپار می نویسد، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید می‌گوید: ۸۰ درصد تسهیلات در سالهای گذشته به ۲۰ درصد بنگاههای بزرگ اختصاص داشته و ۲۰ درصد بنگاههای کوجک کمتر از یک درصد تسهیلات از شبکه بانکی دریافت کرده‌اند.

 اصغرنوراله زاده با بیان اینکه در بحث نظام تامین مالی با مشکل مواجه هستیم، افزود: در روستاها شبکه بانکی وجود ندارد و منابع مالی بالایی نیست لذا باید نظام تامین مالی محلی ایجاد شود و در این راستا صندوق های خرد محلی را تاسیس کردیم.

وی راه اندازی نظام تأمین مالی جمعی، نظام تأمین مالی محلی و ایجاد صندوق های محصولی را از جمله راهکارهای توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد و با اشاره به روشهای مختلف تامین مالی در دنیا، افزود: در هندوستان بیش از سه میلیون تعاونی محلی وجود دارد و گروههای خودیار تشکیل شده‌اند که بر اساس نظام سرمایه اجتماعی کار توانمندسازی را انجام می‌دهند و با دادن وام‌های خرد به یکدیگر کسب و کار راه اندازی می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر ۸۰ درصد تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد بنگاههای بزرگ پرداخت شده و ۲۰ درصد از کوچکترین بنگاههای اقتصادی که مشاغل خانگی شامل آن می شود نیز تنها  ۰.۶ درصد از تسهیلات شبکه بانکی را دریافت کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا