اخبار

2017 میلادی: سال خوب برای ماشین سازان ایتالیایی/ کاهش صادرات به ایران

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، سال 2017 برای تولیدکنندگان ماشین آلات فرآیند پلاستیک در ایتالیا سال بسیار خوبی بود به طوریکه می شد بر چسب “ساخته شده در ایتالیا” یا Made in Italy را در این سال روی بسیاری از محصولات پلاستیکی دید.

مرکز مطالعاتی Amaplast در ایتالیا طبق آمارها اعلام کرد که از ژانویه تا سپتامبر سال 2017 میزان واردات به کشور ایتالیا 12 درصد و میزان صادرات این کشور 16 درصد رشد داشته است. این رقم ها نشان می دهد که ارزش تجارت این کشور به 1/7 میلیارد یورو رسیده است. با توجه به رشدی که صنعت پلاستیک در سال 2017 تجربه کرده است، انتظار می رود تا پایان سال 2018 ارزش این داد و ستد ها به4/5 میلیارد یورو برسد. این در حالی است که این رقم پیش بینی شده فاصله ای با اوج رونق اقتصادی ایتالیا در سال 2007 ندارد. ارزش تجارت در این صنعت در ایتالیا در سال 2007 به 4/25 میلیارد یورو رسیده بود.

طبق اطلاعات منتشر شده میزان تولید ماشین آلات گرماشکل دهی 51 درصد و ماشین آلات رانشگری (اکسترودرها) تا 19 درصد رشد داشته است.

پیش بینی می شود که ایتالیا قادر باشد تا 50 درصد نیاز اروپا به ماشین آلات صنعت پلاستیک را مرتفع سازد. طبق این پیش بینی ها صادرات ایتالیا به آلمان 20 درصد، به فرانسه 15 درصد و به اسپانیا 11 درصد افزایش نشان دهد.

در بین کشورهای مختلف، میزان صادرات به روسیه جهش فوق العاده ای نشان داده است. در سال 2007 میزان صادرات ماشین آلات به روسیه تا 109 درصد افزایش داشته است. میزان صادرات به ایالت متحده ی آمریکا نیز تا 12 درصد و آفریقا تا 22 درصد رشد داشته است.

نیاز به ماشین آلات ایتالیایی در سال 2017 به آسیا و خاور میانه نیز افزایش داشته است. صادرات به عربستان سعودی تا 34 درصد رشد داشته است. این در حالی است که صادرات به کشور ایران تا 5 درصد افت نشان داده است. این درصد اندک معدل صادراتی ایتالیا به این منطقه را کم کرده با وجود اینکه صادرات به امارات متحده ی عربی و اسرائیل نیز بسیار خوب بوده است.

 این کشور سال جاری نمایشگاه PLAST را برگزار می کند. این نمایشگاه در تاریخ 29 می تا 1 ژوئن در میلان برگزار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا