35 درصد کاهش پلاستیک ها در بستهبندی نوشیدنی های pepsi تا 2025

بسپار / ایران پلیمر شرکت پپسیکولا هدف جدیدی را برای کاهش 35 درصدی استفاده از مواد پلاستیکی در سبد محصولی بستههای نوشیدنی خود تا سال 2025 قرار داده است که این مسئله منجر به کاهش 2.5 میلیون تن در انباشت پلاستیک میشود. این شرکت همچنین متعهد شده است از مواد بازیافتی و جایگزین برای بستهبندیهای برندهای نوشیدنی، شامل LIFEWTR®، bubbly® و Aquafina® بیشتر استفاده کند؛ سه برندی که اخیرا تلاشهای خود را در جهت توسعه پایدار اعلام کردند.
علاوه بر این، یک خط جدید محصول با نام SodaStream® توسعه داده شده است که برآورد شده تا سال 2025 در آن از تولید 67 میلیارد بطری پلاستیکی جلوگیری میشود. این اهداف، چشمانداز توسعه پایدار شرکت را در حوزه بستهبندی پیش میبرد و راهبرد «فراتر از بطری» پپسیکولا را تقویت میکند که علاوه بر برند SodaStream شامل پلتفرمهای شستشوی سیّار و سایر پیشنهادهایی است که نوشیدنی را در بطریهای چندبارمصرف ارائه میکند.
آقای Ramon Laguarta مدیرعامل شرکت پپسیکولا میگوید: «در حالی که تلاشهای ما هنوز با عملی شدن فاصله زیادی دارند، این گامی دیگر در راستای مسیری است که ما را در کمک برای ساخت جهانی که در آن پلاستیکها ضایعات نباشند، هدایت میکند. حتا زمانی که برای تسهیل رشد کسبوکار خود تلاش میکنیم، پیشرفتهای فراوانی در راستای اقتصاد چرخشی برای بستهبندیها داریم؛ مسئولیتی که برای ما بسیار جدی است.»
آقای Simon Lowden، مدیر جهانی بخش غذا در شرکت پپسی که فعالیتهای این شرکت را در حوزه پلاستیکها پیش میبرد، میگوید: «ما عمداً اهداف بلندپروازانه تعریف کردیم تا پیشرفتی معنادار داشته باشیم. شرکت پپسی در حال حاضر نیز یکی از بزرگترین خریداران پلاستیکهای بازیافتی است؛ اگر مواد بازیافتی بیشتری در دسترس بود، ما خریدار آن بودیم، اگر بازارهای بیشتری وجود داشت، ما از آن استفاده میکردیم. ما متعهد هستیم و همکاریهای تجاری برای ما مسئلهای کلیدی است.»
موارد زیر، سه رکن اساسی ماست:
• کاهش پلاستیکهای مصرفی؛
• افزایش نرخ بازیافت؛
• اختراع مجدد بستهبندیهای پلاستیکی.
چنین اعلاناتی بر پایه اهداف اعلام شده از سوی شرکت در حوزه بستهبندی تا سال 2025 شکل میگیرد: 100% از بستهبندیها قابل بازیافت، قابل تبدیل به کود و یا زیستتخریبپذیر هستند و استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی را تا 25% افزایش میدهند.