اخبار

اختصاصی بسپار/ پیش بینی بازار جهانی گرافن تا سال 2025

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بازار جهانی گرافن در سال 2020 حدود 620 میلیون دلار بوده است که بر اساس پیش بینی ها تا سال 2025 به 1479 میلیون دلار خواهد رسید. گرافن بطور وسیعی در صنایع خودرویی و حمل و نقل، صنایع هوایی، الکتریکی، صنایع دفاعی و سایر صنایع استفاده می شود. افزایش مصرف کامپوزیت های بر پایه گرافن در صنایع خودرویی و حمل و نقل باعث رشد بازار گرافن خواهد شد. گرافن شامل graghene nanoplatelets (GNPs) ، گرافن اکساید، گرافن اکساید کاهش یافته و سایر اشکال گرافن می باشد. گرافن اکساید یک شکل اکسید شده از گرافن می باشد که هم بصورت پودر و هم بصورت دیسپرسیون موجود می باشد. وقتی بر روی یک زیرآیند رسوب داده شود می تواند آنرا به یک سطح رسانا تبدیل کند.

بنابراین برای تولید فیلم های رسانای شفاف ، حسگر های شیمیایی ، قطعات الکترونیکی منعطف و صفحه نمایش لمسی مناسب می باشد. در بین انواع گرافن ، گرافن اکساید به دلیل قیمت پایین تر و فرآیند تولید آسانتر در بسیاری از کاربرد ها شامل پوشش های بدون زنگ و کامپوزیت های منعطف دارای ارجحیت می باشد. Graghene nanoplatelets (GNP) به دو شکل flake و لایه های گرافیت بسته به نیاز کاربر نهایی تولید می گردد. GNP عمدتا در جوهر های رسانا ، مدار های الکترونیکی چاپی ، پوشش ها ، ذخیره انرژی ، مواد نانو کامپوزیتی و باتری های یون لیتیم استفاده می گردد. GNP مقاومت حرارتی خوبی داشته و از نظر قیمت نیز مناسب می باشد. گرافن دارای کاربرد های مختلفی در صنایع اتومبیل می باشد. عمدتا بعنوان ماده افزودنی استفاده می شود. اختلاط با لاستیک باعث افزایش دوام تایر خودرو می شود. گرافن می تواند بعنوان افزودنی در کامپوزیت های مورد استفاده در پنل بدنه خودرو استفاده شود. گرافن باعث افزایش خواص مکانیکی و سبک تر شدن کامپوزیت می شود.

از آنجا که صنایع اتومبیلی به سمت خودروهای الکتریکی در حال حرکت می باشد کاهش وزن خودرو و بهبود عملکرد باتری اهمیت زیادی دارد که استفاده از گرافن می تواند صنایع خودرویی را به این هدف نزدیکتر کند. به همین دلیل انتظار می رود میزان مصرف گرافن در صنایع خودرویی و حمل و نقل افزایش پیدا کند. در سال 2019 منطقه APAC دارای بیشترین سهم در بازار جهانی گرافن بوده است. تعدادی از تولید کنندگان گرافن در کشور هایی چون چین ، ژاپن، کره جنوبی، هند و استرالیا به رشد بازار این منطقه کمک کرده اند. در منطقه APAC بیشترین تعداد تولید کنندگان خودرو، باتری های الکتریکی و قطعات الکترونیکی (که مصرف کننده گرافن می باشند) وجود دارد. بنابراین این منطقه دارای بیشترین مصرف گرافن در جهان می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا