اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/توسعه شیشه پوشش دار جهت حفاظت در برابر COVID-19

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر AGC Glass Europe اعلام کرد که شیشه پوشش داده شده Planibel Easy را جهت حفاظت در برابر آلودگی های COVID-19 به بازار عرضه کرده است.

این شیشه جدید توسط دانشگاهها و آزمایشگاههای مختلف تست و مورد تایید قرار گرفته است. با توجه به تست ها و تاییدیه های مستقل ، Planibel Easy با توجه به خواص خود تمیزشوندگی پوشش روی آن دارای قابلیت های زیادی می باشد. نشان داده شده است که تابش نور خورشید پوشش را فعال کرده و فرآیند تخریب ذرات SARS-Cov-2 (ویروس عامل بیماری COVID-19 ) موجود بر روی سطح را تسریع می کند. در تحقیقی که با حمایت AGC انجام گرفت آزمایش بر روی مواد مختلف شامل مواد فلزی، float glass، acrylic glass (مثل Plexiglas و Perspex ) و شیشه پوشش دار (Planibel Easy)انجام گرفت. نتایج این تحقیق در the Coatings Journal چاپ شده است.

نتایج نشان داد زمان لازم برای از بین بردن ذرات ویروس SARS-Cov-2 در Planibel Easy که در معرض نور خورشید بوده است (اثر فتوکاتالیستی) از سایر موارد کوتاهتر می باشد. آزمایشات تحت نظر Prof. Muylkens از University of Namur بلژیک و طبق شرایط واقعی انجام شده است. زمان لازم برای از بین بردن 90 درصد ذرات ویروس SARS-Cov-2 در Planibel Easy قرار گرفته در معرض نور خورشید نسبت به float glass و acrylic glass حدود 37.5 درصد کوتاهتر است. این بدین معناست که استفاده از Planibel Easy خطر انتقال ویروس را کاهش می دهد. Planibel Easy انتخاب خوبی برای در و پنجره ها در بیمارستان ها، هتل ها، ورزشگاهها و مکان های عمومی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا