اخبار

اختصاصی بسپار/ راه اندازی پروژه مونومریزاسیون مستقیم بر پایه مایکروویو برای ضایعات پلاستیک توسط Mitsui

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر کمپانی های ژاپنی Mitsui Chemicals و Microwave Chemical شروع به تجاری سازی استفاده از فناوری مایکرویو در بازیافت شیمیایی ضایعات پلاستیک کرده اند. این پروژه شامل تولید مستقیم مونومرهای خام از پلاستیک هایی – مانند ASR و SMC – است که بازیافت آنها با روش های سنتی پیچیده بود.
این دو کمپانی از سال 2017 و با هدف ترویج توسعه مشترک فناوری های فرایند شیمیایی نسل بعدی، وارد یک شراکت استراتژیک شدند و رابطه مستحکمی را ساختند. این دو کمپانی با یکدیگر به دنبال استفاده از فناوری مایکروویو در انواع مختلف فرایندهای شیمیایی هستند.
مایکرویویک موج الکترومغناطیس بوده که به تناوب در اجاق های مایکرویو و کاربردهای ارتباطی به کار برده می شود؛ این فناوری می تواند انرژی را به طور مستقیم و کاملا انتخابی به مواد برساند. از آن جایی که امواج مایکرویو را می توان از منابع تجدیدپذیرتولید کرد، این فناوری دوستدار محیط زیست بوده و موجب کاهش انتشار CO2 در هوا می شود.
این ابتکار عمل تلاشی برای تجاری سازی یک روش بازیافت شیمیایی است که از فناوری تخریب پلاستیک بر پایه مایکرویو PlaWave – که توسط شرکت Microwave Chemical برای شکست ASR و SMC به مونومرهایشان توسعه داده شده – استفاده می کند. از آن جایی که این روش مرحله میانی را حذف می کند، مونومریزاسیون مستقیم نسبت به رویکردهای سنتی ( که در آنها ضایعات پلاستیک پیش از مونومر شدن تبدیل به روغن می شدند)، روشی کاراتربرای بازیافت ضایعات پلاستیک می باشد. همچنین انتظار می رود این روش از انتشار گاز CO2، به دلیل استفاده از الکتریسیته تولید شده توسط منابع تجدیدپذیر برای انجام فرایند، بکاهد.
پس از نتایج مثبت در بررسی های اولیه، این پروژه تا انتهای سال مالی 2021 به منظور راستی آزمایی با استفاده از تجهیزات مقیاس آزمایشگاهی Microwave Chemical ادامه خواهد یافت. پس از آن با هدف شروع سریع آزمایش ها در مقیاس تجاری، اجرای کامل و سریع پروژه مد نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا