اخبار

اعضای هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته معرفی شدند/ مجمعی پر از قصه ها و غصه ها

بسپار/ ایران پلیمر صبح امروز و در هتل لاله تهران اعضای شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته گرد هم آمدند تا ضمن شنیدن گزارشات هیات مدیره و بازرس، اعضای جدید هیات مدیره را نیز برای دوره دیگر انتخاب کنند.

پس از تشکیل هیات رییسه با حضور آقایان دکتر بیگدلی، دشتی، سفیدابی، یگانه ثمر و خانم چپ نویس (مدیرعامل)، آقای سفیدابی یاد اعضای درگذشته و وابستگان آنان در دوران کرونا را با ذکر اسامی گرامی داشتند.

با حضور فرزند “حمید وحیدی منش”، یاد این تازه درگذشته صنعت رنگ و رزین نیز پاس داشته شد.

در ادامه آقای بخشایی گزارشی از روند فعالیت های هیات مدیره با تمرکز بر اصلاح استانداردهای مربوط به حوزه رنگ و رزین و مرجعیت قیمت گذاری شرکت تعاونی در همکاری و مشارکت با انجمن تولیدکنندگان رنگ و رزین ارایه داد. همچنین به عضویت شرکت تعاونی به عنوان تنها عضو غیراروپایی و تنها عضو آسیایی فدراسیون اروپایی رنگ Fatipec و همکاری های مشترک در راستای ارایه دوره های آموزشی و حضور در نمایشگاه های متقابل اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اعلام همکاری تعاونی در تعیین ارزش کالای صادراتی در بخش رنگ و رزین گفت: منشا تحریم ها در خود کشور است. اداره دستوری کشور، حذف ارز 4200 تومانی، افزایش قیمت مواد اولیه توسط پتروشیمی ها و پالایشگاه ها و چگونگی عرضه در بورس کالا توان صنعت را روز به روز مضمحل می کند.

 

اعضای جدید هیات مدیره

از میان 11 نفر نامزد حضور در هیات مدیره، خانم ایزدی از بارادرنگ (51 رای)، آقایان کحالی از رنگ و رزین خوش (66 رای)، باقریان فرد از افراشیمی (47 رای)، امدادی از نقشینه فام (30 رای) و تهرانی از رنگ رونق (28 رای) به عضویت هیات مدیره انتخاب شدند و آقایان حاجی بابا و سمیرمی نیز به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

همچنین محسن امیری وحید بازرس اصلی و مصطفی فاطمی بازرس علی البدل شناخته شدند.

(لازم به ذکر است به رغم اینکه رضا علیخانزاده جهارمین رای مجمع را به دست آورد، از آنجا که برای دور سوم نیاز به کسب دو سوم آرای رای دهندگان داشت، از حضور در هیات مدیره جدید بازماند.)

 

این جلسه همچنین میزبان گروهی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (دکتر خراسانی، دکتر ابراهیمی، مهندس کثیریها، دکتر محسنی و …) و پژوهشگاه رنگ (دکتر باستانی، دکتر رنجبر و …) بود.

دکتر ابراهیمی در بخشی از سخنان خود در پشت تریبون به راه اندازی دوره کوآپ در رشته مهندسی پلیمر و رنگ اشاره کرد و یک دوره برگزاری آن را موفق خواند. دوره ای که با الگوبرداری از دانشگاهی موفق در کانادا، قرار است دانشجو را در طول دوره تحصیل همزمان یک سال در صنعت آموزش دهد (دوره 5 ساله کارشناسی). هر چند در جلسه نقدهایی نیز به آن وارد شد. از جمله الزام مهندسین پسر در اعزام به سربازی پس از اتمام تحصیل و عملا بدون نتیجه ماندن دوره یاد شده حضور در صنعت.

در این جلسه دکتر باستانی پیشنهاد ایجاد “مرکز نوآوری و کارخانه نوآوری رنگ” را مطرح کرد که اکثریت حاضرین در جلسه با راه اندازی آن موافقت داشتند. وی به مهاجرت نیروهای متخصص اشاره کرد و گفت اگر این روند ادامه داشته باشد تا 10 سال آینده صنعت تهی از کارشناس حرفه ای خواهد شد. شاید با ایجاد مراکز نوآوری بتوان برخی از این نیروها را در کشور نگهداشت.

آقای اسدپور از اعضای هیات مدیره نیز در بخشی از سخنان خود به عدم عرضه محصولات پتروشیمی ها و پالایشگاه ها در بورس اشاره کرد و گفت: اینها حتی حاضر نیستند 3 درصد متانول تولیدی را در داخل عرضه کنند! بعد از پیگیری های فراوان توانسته ایم میزان عرضه را افزایش بدهیم. وی نیز بر همکاری مثبت میان تعاونی و انجمن  و رزین صحه گذاشت. او همچنین خواستار پیگیری حذف سهمیه بندی ها و صادرات محصولات پتروشیمی در صورت مازاد بودن بر مصرف داخلی شد.

همچنین به بومی سازی و داخلی سازی برخی پیگمنت ها، افزودنی ها و … در همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی اشاره کرد.

مهندس سیدمحمود کثیریها نیز به عنوان مشاور تعاونی ابراز امیدواری کرد که تعاونی در آینده برنامه ها و ارتباطات بین المللی خود را تقویت کند.

در این مراسم از دو عضو هیات مدیره قبلی که برای حضور در دور جدید نامزد نبودند تقدیر شد: آقایان اسدپور و بخشایی که هدایای نقدی خود را به موسسه خیریه اهدا کردند.

 

مختار حسین زاده 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا