رییس سازمان ملی استاندارد: قهرمان صنعت چه کسی است؟

بسپار می نویسد، رییس سازمان ملی استاندارد با انتقاد از برخی موازی کاریها در معرفی برندها و فعالان اقتصادی برتر، گفت: کیفیت و مرغوبیت مشخصه تولیدات شاخص صنعتی است.
به گزارش مهر، نیره پیروزبخت در جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران گفت: سالها است که در کشور به عناوین مختلف از فعالان اقتصادی تقدیر می شود، در حالی که سازمان ملی استاندارد نگران برخی موازی کاری ها و تداخل ها است.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در شرایطی که جوایز متعدد، با مفاهیم مختلف داده میشود، توقع سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان پیشبرنده امر استاندارد این است که برای این کار باید شاخصهای معینی وجود داشته باشد و این ارزیابیها به صورت زنجیرهای انجام شود.
وی تصریح کرد: وقتی از یک نامآور و قهرمان صنعتی اسم برده میشود، باید بسیاری از موازین توسط وی رعایت شود. این در حالی است که شخصا نمی دانم که نظر برگزار کنندگان از معرفی قهرمانان صنعت چیست.
به گفته پیروزبخت، قدر مسلم آن است که تولید یک قهرمان بخش صنعت باید با استانداردهای روز ایران و همچنین استانداردهای بینالمللی مطابقت داشته باشد و علاوه بر کیفیت به موضوع مرغوبیت، نوآوری، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب نیز توجه شود.
به اعتقاد وی، در کشور با بحران آلایندهها، انرژی و آب روبرو هستیم، پس یک قهرمان صنعت باید حداقل مصرف انرژی را داشته باشد و کمترین آلایندگی را ایجاد کند،این در حالی است که در کشورهای پیشرفته سهم دارایی فیزیکی 50 درصد و دارایی غیرفیزیکی مانند نام، وزن، اعتبار و نشان تجاری نیز به 50 درصد میرسد، در حالی که در ایران سهم دارایی فیزیکی 82 درصد و بقیه موارد 12 درصد است.
به گزارش مهر، دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران، امسال با رویکردی متفاوت و با هدف معرفی برندهای ارزشمند بازار ایران برگزار شد که این اقدام برای نخستین بار در ایران و در حوزه برند صورت می گیرد.
فرشاد به آبادی بنیانگذار جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در خصوص انتخاب یکصد برند ارزشمند ایران گفت: گروه مطالعاتی هوشمند تدبیر به منظور شناسایی این 100 برند ارزشمند، ابتدا با انتخاب حدود 700 برند فعال کشور تحقیقات و ارزیابی های خود را آغاز کرد.
وی اظهار داشت: پس از بررسی های اولیه از بین این تعداد برند، 300 برند برای ارزیابی نهایی حائز شرایط و به سه گروه C,B,A تقسیم شد که گروه A به عنوان یکصد برند ارزشمند ایران معرفی می شود.
به آبادی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هر ساله برندهای برتر و ارزش آنها معرفی می شود افزود: ارزش 100 برند ارزشمند ایران(گروه A) را بیش از 300 هزار میلیارد ریال برآورد شده و این رویکرد در سالهای آینده نیز دنبال خواهد شد.گفتنی است، در این جشنواره، یکصد برند ارزشمند کشور معرفی و ارزش آنها اعلام شد.