اخبار

مهرداد صادقی نکو در نامه ای به سیدرضا فاطمی امین/ ارایه راهکار برای تامین نیروی کار ساده واحدهای تولیدی

بسپار/ایران پلیمر مهرداد صادقی نکو رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران در نامه ای به وزیر صمت راهکارهایی برای مشکل این روزهای واحدهای تولیدی در جذب نیروی کار ساده ارایه کرد.

در این نامه آمده است:

جناب آقای سیدرضا فاطمی امین
وزیر محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت
موضوع: کمبود نیروی کار غیر فنی (کارگر ساده)
با سلام
احتراما با بذل عنایت به اعتراض واحدهای تولیدی عضو این انجمن بعرض میرساند که این واحدها جهت تامین نیروی کار (کارگر ساده) دچار مشکل شده اند و با کمبود نیرو روبه رو هستند و کارگران ساده این واحد ها یکی پس از دیگری درحال ترک کار میباشند بطوری که حتی با تبلیغات محیطی و ارائه پیشنهاد مزایای بیشتر هم قادر به جذب نیروی کار ساده نمی باشند که این امر باعث کاهش تولید این واحدها و اعتراض آنها شده. با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان این تشکل مشخص شد که بخاطر حقوق و درآمدهای خارج از عرف قالب کارگران ساده جذب مشاغلی چون پیک های موتوری حمل غذا، کالا و کافه ها، بوتیک ها و بعضا دست فروشی در معابر، اسنپ و تپسی شده اند که بخاطر درآمد بالای صد در صد نسبت به حقوق تعیین شده وزارت محترم تعاون، کارو رفاه اجتماعی برای سال 1400 در اکثر این مشاغل دیگر میلی به ادامه همکاری در واحدهای تولیدی و صنعتی ندارند که این نیز حق فردی آنهاست و نمی توان به اجبار خواهان ادامه همکاری آنها شد. پیش بینی می گردد که حتی با افزایش دست مزد در سال آینده نیز این روند بخاطر درآمدهای خارج از عرف دیگر مشاغل ادامه داشته باشد.

لذا از آنجا که بخاطر تغییر حکومت در کشور همسایه افغانستان و مهاجرت نیروهای کار آنها به ایران این قبیل نیروها خواهان همکاری به عنوان کارگرساده با واحدهای تولیدی و صنعتی هستند. پیشنهاد می گردد ضمن شناسایی و ثبت نام آنها و طی مراحل امنیتی و همچنین دریافت مبالغی بابت اجازه صدور اقامت و مجوز کار به طور موقت این نیروها جذب واحدهای متقاضی شده تا در تولید و عرضه محصولات مشکلی به وجود نیامده و واحدها به تولید خود با صد در صد ظرفیت ادامه دهند خاطرنشان میکند که عدم تولید و عرضه کافی محصولات باعث کمبود در بازار و متعاقب آن گرانی خواهد شد.
در آخر باتشکر از حسن توجه شما به اهمیت موضوع.

مهرداد صادقی نکو
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا