اختصاصی بسپار/ اتحادیه اروپا: نیمی از ادعاهای زیستی در مورد محصولات مزخرف است!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پژوهشهای کمیسیون اروپا مشخص میکند حدود نیمی از ادعاهای زیستمحیطی درباره ی محصولات تبلیغ شده، اطلاعات مبهم، گمراهکننده یا بیاساس درباره ی ویژگیهای محصولات هستند.
بر اساس سند پیش نویسی که فایننشال تایمز گزارش کرده است، از صدها ادعای ارزیابی شده در سال 2020، 53 درصد کاملاً دقیق نبودند. در این پیشنویس آمده است: «ادعاهای مربوطه نامشخص و مبهم هستند. مصرفکنندگان را گمراه میکنند و این روند به سبزشویی منجر میشود». این اقدام بخشی از یک اصلاحیهی پیشنهادی برای دستورالعملهای ناعادلانهی تجاری است که سال گذشته ارائه شد. موضوع این دستورالعملها با هدف از بین بردن «ادعاهای عمومی و مبهم زیستمحیطی که در آن عملکرد زیستمحیطی عالی محصول یا بازرگان قابل اثبات نیست» عنوان شد.
آمار ثبت شده برای شفاف سازی به کمیسیون اروپا رفته است
اتحادیه اروپا مجموعهی جدیدی از مقررات را پیشنهاد میکند که میتواند چارچوبی برای ارزیابی اثرات زیستمحیطی محصولات ارائه دهد، که بر اساس آن ادعاهایی مانند “100 درصد بازیافت شده” یا ساخته شده از مواد “کاملاً طبیعی” قابل بررسی است.
پسماندهای بسته بندی و قابلیت تعمیر لپ تاپها و تلفنها با هدف کاهش اثرات زیست محیطی آنها در اتحادیه اروپا در محدودهی قوانین جدید قرار میگیرد. در عین حال، به نظر میرسد که سرمایهگذاریها در بخش فناوری هنوز بر اهداف زیستمحیطی شرکتها اولویت دارد، بهویژه در شرایط سخت اقتصادی. پژوهشهای انجام شده نشان داد در حالی که 95 درصد از شرکتها پایداری را اولویت اصلی یا دست کم اولویت مهمی میدانند، 84 درصد گفتند که در شرایط سختتر اقتصادی، پایداری رتبه پایینتری نسبت به اهداف تجاری دارد.