اخبار

Starbucks اهداف خود را برای کاهش مصرف پلاستیک و ضایعات تولیدی تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر استارباکس یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای عرضه انواع نوشیدنی های گرم و سرد خصوصا قهوه در دنیا، طی نامه‌ای عمومی که برای تمام شرکت‌های سهامدار خود منتشر کرد، اهدافی در رابطه با کربن، آب و ضایعات را تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرد. این شرکت امیدوار است با مصرف کربن کمتر، حداقل کردن میزان ضایعات و دخیره‌ی آب تازه بیشتر نسبت به میزان مصرفی به شرکت‌های resource positive بپیوندد.

یکی از راهکارهای کلیدی برای رسیدن به این هدف، تغییر دادن بسته‌بندی‌های یکبار مصرف به بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد است که در جهت کاهش ضایعات در شعبات و همچنین سطح جامعه نیز روش مناسبی به نظر می رسد.

کوین جانسون، مدیر عامل استارباکس، می گوید: با رسیدن ۵۰امین سالگرد تاسیس استارباکس در سال ۲۰۲۱، بیش از هر زمان دیگری ضرورت به چالش کشیدن خود و وسیع‌تر فکر کردن در راستای همکاری با دیگران برای مراقبت از زمینی که در آن زندگی می کنیم را حس می کنیم.

Sander defruyt  رهبر اقتصاد جدید پلاستیک ها هم  می گوید: اقتصاد جدید پلاستیک تمام واحدهای تجاری، دولت‌ها و دیگران را در سطح جهانی، به دنیایی پاکیزه که در آن پلاستیک‌ها  هرگز آلودگی و ضایعات محسوب نمی شوند و همت بلند جهت رسیدن به آن متعهد می کند. رسیدن به این اقتصاد چرخه‌ای برای پلاستیک‌ها مسیری پر چالش است، ولی با وجود تعهد جهانی، استارباکس نیز با بیش از ۴۵۰ امضا کننده برای تحقق این امر به تلاش خواهد کرد.

ما از سایرین نیز برای پیوستن به این جنبش جهانی دعوت می کنیم. در کنار هم می توانیم با حذف کردن پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت و نگه داشتن پلاستیک‌هایی با قابلیت استفاده مجدد و بازیافت راحت در چرخه‌ي اقتصاد پلاستیکی، آنها را از طبیعت دور نگه داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا