اخبار

VDMA در ایران چه سیاستی را دنبال می کند؟

بسپار می نویسد، شب برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات پلاستیک و لاستیک آلمان در نشستی با حضور رسانه های تخصصی و برخی میهمانان دعوت شده به جلسه، به تببین بخشی از سیاست های خود در ایران پرداخت.

امسال در نتیجه مدیریت بخش بین المللی نمایشگاه ایران پلاست توسط مسه دوسلدورف برگزارکننده بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت پلاستیک و لاستیک دنیا (K) حدود ۵۰ شرکت آلمانی در نمایشگاه مشارکت کرده اند.

Thorsten Kuhmann مدیر انجمن VDMA در این نشست آمار نیمه نخست سال ۲۰۱۷ را در صادرات ماشین آلات صنعت پلاستیک و لاستیک آلمان به ایران به ارزش ۲۲/۹ میلیون یورو اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه در طی تحریم ها صادرات آلمان به ایران کاهش قابل توجهی پیدا کرده بود، از دو و نیم برابر شدن این صادرات در طول یک سال سخن گفت.

هر چند اذغان کرد همچنان شرایط سیاسی دشوار است و تسهیلات مالی نیز ناکافی است. وی گفت: میزان صادرات کشور چین به ایران نشان می دهد که بازار دارای پتانسیل است. در سال ۲۰۱۶ میلادی چین توانسته ۱۴۹ میلیون یورو ماشین آلات پلاستیک و لاستیک به ایران صادر کند که بیش از ۱۵ درصد رشد سالانه را نشان می دهد.

پس از چین، آلمان با ۲۰ میلیون یورو جایگاه دوم را دارد.

 

در این نشست همچنین از اهمیت نسل چهارم صنعت یا صنعت دیجیتال و الزامات آن  صحبت هایی به میان آمد.

 این انجمن در نمایشگاه ایران پلاست مشارکت دارد و با توجه به نقش آن در صنایع مرتبط در اروپا و ساختار این تشکل شاید فرصت مناسبی برای تشکل های کشور برای برقراری مبادلات اطلاعاتی چندجانبه صنعتی باشد.

گروه مشاورین آرا به مدیریت آرام رزاقی، هم اکنون به عنوان مشاور این انجمن در ایران جهت توسعه تجاری اعضای VDMA فعالیت می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا