علیرضا میربلوک: آینده جهان با نوآوری در مدیریت تغییر خواهد کرد، نه نوآوری در کالا و خدمات!
بسپار می نویسد، علیرضا میربلوک دبیر و عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان تهران در یادداشتی نوشت: در دنیای امروزی توجه ویژه به مهندسی مجدد شرکتها (Business Process (Reengineering (BPR) امری لازم و ضروریست.
با این نگاه امروزه به دلیل وجود تعریف عمر ۵ ساله برای سازمانها، بویژه سازمان های تولیدی لازم است تا قبل از انحلال ویا ورشکستگی ناخواسته آنها، طی ۲ سال اول از اجرای یک پروژه، یا یک فن آوری در سازمانها، آغاز مرحله تغییر و انجام مطالعات و اقدامهای جدید صورت پذیرد.
همانگونه که مستحضرید ریزش و زایش در هر صنعتی امری بدیهیست اما آنچه که در کشور ما دلسرد کننده می باشد. حذف و از میان رفتن برندهای قدیمی است که متاسفانه به اشتباه به شرایط بد اقتصادی ارتباط داده می شود، درحالیکه نخبگان به درستی باید بدانند که فشار تکنولوژی (Technology Push) و یا کشش مشتری (Customer Pull) شرایط توسعه و دوام هر صنعتی را راهبری میکنند و بنابراین بی معناست که شکست شرکت ها و برندهای تاریخی کشور به سایر موضوعات ارتباط داشته باشد.
باید پرسید در جاییکه نیازهای بشر طی قرنها وجود داشته و جمعیت هم رو به افزایش است و نتیجه آن افزایش تقاضا است، چگونه است که شرکتهای تولیدی ورشکست و یا از بین می روند؟!
منبع:خانه صنعت،معدن و نجارت استان تهران