اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار جهانی بسته بندی تحت خلاء (وکیوم) تا 2028

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بازار جهانی بسته بندی تحت خلاء (وکیوم) با رشد 7.93 میلیارد دلاری بین سال های 2024 تا 2028، با CAGR 4.6 درصد برآورد می شود که این رشد ناشی از افزایش آگاهی در مورد ایمنی و بهداشت مواد غذایی و تمایلات به سمت راه حل های بسته بندی پایدار است. با این حال، این صنعت با چالش هایی مانند مقررات سختگیرانه در مورد استفاده از پلاستیک مواجه است. برخی از توایدکنندگان کلیدی عبارتند از Amcor Plc، Dow Chemical Co.، Filtration Group Corp.، GRUPO ULMA S. COOP، Henkelman BV، ILAPAK International SA، Ishida Co. Ltd.، KP Holding GmbH and Co. KG.

روندهای کلیدی بازار که باعث رشد می شود
بازار بسته بندی تحت خلاء تقاضاهای فزاینده ای برای راه حل های سازگار با محیط زیست را تجربه می کند زیرا مصرف کنندگان کاهش اثرات زیست محیطی خود را در اولویت قرار می دهند. بسته بندی تحت خلاء(وکیوم) سنتی متکی به پلاستیک است که تجزیه آن سال ها طول می کشد. با این حال، معرفی جایگزین های پایدار، مانند پلی لاکتیک اسید زیست تخریب پذیر (PLA) یا فیلم های گیاهی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. از مواد بازیافتی نیز استفاده می شود که طبیعتا تقاضا برای استفاده از مواد نو را کاهش می دهد و ضایعات را نیز به حداقل می رساند. طرح‌های نوآورانه مانند برچسب‌هایی با قابلیت جدا شدن آسان و لایه‌های قابل جداسازی، بازیافت و استفاده مجدد را آسان‌تر می‌کنند. افزایش مدت زمان ماندگاری از طریق فناوری های پیشرفته یکی دیگر از روندهای کاهش بسته بندی بیش از حد و ضایعات مواد غذایی است. این عوامل منجر به پذیرش بسته بندی تحت خلاء (وکیوم) شده و به رشد بازار کمک می کند.
مزایای بسته بندی تحت خلاء شامل بهبود ایمنی مواد غذایی، کاهش ضایعات و افزایش جذابیت محصول است. راه حل های بسته بندی تحت خلاء به طور فزاینده ای توسط تولید کنندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان به جهت حفظ تازگی و راحتی مورد استفاده قرار می گیرند. روندهای موجود در بازار شامل توسعه مواد بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست و فناوری های دیجیتال برای ساده کردن فرآیند بسته بندی تحت خلاء است.

چالش های بازار
مقررات سختگیرانه در مورد اسنفاده از پلاستیک به دلیل نگرانی های پایداری زیست محیطی به یک عامل مهم در بازار بسته بندی تحت خلاء تبدیل شده است. دستورالعمل اتحادیه اروپا برای پلاستیک های یکبار مصرف نمونه ای است که کاهش محصولات پلاستیکی یکبار مصرف از جمله بسته بندی های پلاستیکی را هدف قرار می دهد. این مقررات برخی موارد را ممنوع می‌کند و مسئولیت تولیدکننده را افزایش می‌دهد و تولیدکنندگان را ملزم به در نظر گرفتن هزینه‌های مدیریت زباله می‌کند. در کشورهایی مانند کنیا و رواندا، ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی استفاده از جایگزین‌های قابل استفاده مجدد یا زیست تخریب‌پذیر را تشویق کرده است و شرکت‌های بسته بندی تحت خلاء را مجبور به تنظیم فرآیندهای تولید با استفاده از مواد پایدار کرده است. انتظار می رود این مقررات بر بازار جهانی بسته بندی تحت خلاء تأثیر منفی بگذارد، زیرا تولید کنندگان باید جایگزین هایی برای مواد پلاستیکی سنتی بیابند.

صنعت بسته بندی تحت خلاء به دلیل افزایش تقاضا برای ماندگاری طولانی مدت و بهبود نگهداری محصول، رشد قابل توجهی را تجربه می کند. تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان برای پاسخگویی به این تقاضا با مواد، طرح‌ها و تکنیک‌های جدید بسته‌بندی در حال نوآوری هستند. آب بندها، کیسه ها و ماشین آلات ایجاد خلا از تجهیزات ضروری در این صنعت هستند. فرآیند آب بندی خلاء، هوا را حذف می کند، غذا و سایر موارد فاسد شدنی را سالم حفظ می کند. مزایای بسته بندی تحت خلاء شامل عمر مفید طولانی مدت، کاهش ضایعات و بهبود ایمنی محصول است. استفاده از این نوع بسته بندی بخش های مختلفی از جمله مواد غذایی، دارویی و صنعتی را در بر می گیرد. علیرغم این مزایا، چالش هایی از جمله نیاز به راه حل های مقرون به صرفه و مواد پایدار باقی مانده است. بازار بسته بندی تحت خلاء با روندها و تکنیک‌های جدید به تکامل خود ادامه می‌دهد و رشد مداوم و ارتباط آن در چشم‌انداز فناوری بسته‌بندی را تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا