اختصاصی بسپار/ رشد پایدار بازار بطریهای HDPE

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر سازگاری با طیف وسیعی از کالاهای مصرفی، به علاوهی پایداری، بطریهای HDPE را مستعد رشد پایدار کرده است.
ویژگیهای فیزیکی که HDPE را از سایر بسپارهای بسته بندی متمایز میکند عبارتند از استحکام کششی، نقطه ذوب بالا، نسبت استحکام به چگالی و مقاومت در برابر ضربه. HDPE همچنین با طیف وسیعی از مواد شیمیایی سازگار است. میتوان از آن برای بسته بندی ایمن ترکیبات آلی و شیمیایی مانند بازها، اسیدها، آلدئیدها، الکلها، استرها و هیدروکربنهای آلیفاتیک استفاده کرد. از این رو، بطریهای HDPE را میتوان برای محصولاتی از روغن ترمز گرفته تا الکل بهداشتی مورد استفاده قرار داد.
گرایش به سمت پایداری
افزایش علاقه جهانی به قابلیت بازیافت، پایداری و محیط زیست – به ویژه موضوع زبالههای پلاستیکی – باعث آگاهی از HDPE به عنوان یکی از پایدارترین بسپارهای قابل بازیافت شده است.
می توان HDPE را چندین بار بدون کاهش قابل توجه کیفیت بازیافت کرد و از طریق فراورش مجدد به محصولات جدید مانند لولههای پلاستیکی تبدیل کرد. HDPE بازیافت شده از اقتصاد چرخشی پشتیبانی میکند.
به طور همزمان، تقاضا برای بطریهای سبک وزن HDPE در حال رشد است. بسته بندیهایی به منظور کاهش هزینه و انتشار کربن، بطریهای سبک وزن HDPE را برای دستیابی به هر دو هدف انتخاب میکنند. بطریهای سبک وزن HDPE رزین کمتری را بدون به خطر انداختن محافظت از محصول مورد استفاده قرار میدهند، بنابراین مزایای لجستیکی و زیست محیطی خوبی را ارائه میدهند. این موارد شامل کاهش مصرف سوخت و انتشار کمتر گازهای گلخانهای (GHG) در طول حمل و نقل است.
عوامل محرک رشد بازار HDPE
یکی از محرکهای رشد بازار در نه سال آینده، افزایش استفاده از بطریهای HDPE برای محصولات مراقبت شخصی و خانگی خواهد بود که به بستهبندیهایی با دوام فوقالعاده، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و دارای خواص بازدارنده خوبی نیاز دارند. محصولات این دسته شامل مواد شوینده و سایر پاک کنندههای خانگی و شامپوها و نرم کنندهها است. انتظار میرود بخش صنعتی نیز به رشد بازار کمک کند. این محصولات شامل روان کنندهها و مایعات مورد مصرف خودرو، لوازم و مصالح ساختمانی و مواد شیمیایی صنعتی است.
علاوه بر این، گسترش قوانین و مقررات بسته بندی پایدار در سراسر جهان – از جمله در آمریکای شمالی، اروپا و برخی از بخشهای آسیا – به استفاده از HDPE و سایر مواد قابل بازیافت دامن خواهد زد.
نوآوری طراحی فرصتهایی را برای بطریهای HDPE نیز ایجاد میکند. صاحبان برندهایی که به دنبال متمایز کردن محصولات خود از طریق بسته بندی هستند، از اشکال، رنگها و بستههای جدید استقبال میکنند. علاوه بر پرداختن به زیبایی شناسی، نوآوریهای طراحی با بهبود جذابیت فروشگاهی، جابهجایی و ذخیره سازی، عملکرد بسته بندی را افزایش میدهد.
روندهای جغرافیایی HDPE
آمریکای شمالی در حال حاضر با 35.93 درصد از کل درآمد در سال 2023، بزرگترین سهامدار بازار جهانی بطری HDPE است. این منطقه حداقل تا حدی از طریق استفاده زیاد از بطریهای HDPE برای غذاها، نوشیدنیها و داروها این موقعیت را به دست آورده است.
قانونگذاران در آمریکای شمالی در حال تصویب قوانینی هستند که برای افزایش نرخ بازیافت و کاهش زبالههای پلاستیکی طراحی شده اند و مصرف کنندگان در منطقه به طور روزافزونی خواستار بسته بندیهای پایدار و قابل بازیافت هستند. بطریهای HDPE همه این موارد را بررسی میکنند و در عین حال به صاحبان برند کمک میکنند تا اهداف پایداری شرکت خود را برآورده کنند.
در آینده، انتظار میرود آسیا و اقیانوسیه سریعترین بازار در حال رشد برای بطریهای HDPE با پیشبینی نرخ رشد مرکب سالانه 6.24 درصد بین سالهای 2024 تا 2033 باشد. چین، هند و ژاپن رشد قابلتوجهی در کاربرد بطریهای HDPE را تجربه میکنند، زیرا تقاضای مصرفکننده برای محصولات بسته بندی ایمن است.
افزایش سرمایه گذاری در تولید در آسیا و اقیانوسیه، از جمله برای تولید بطریهای HDPE، از رشد این بخش بسته بندی در منطقه حمایت میکند. تاکید مداوم بر بسته بندی پایدار توسط دولتهای آسیا-اقیانوسیه، روند را در دستههای مختلف محصولات تقویت میکند.
در یک نگاه میتوان گفت:
• بازار بطریهای HDPE تا سال 2033 به 78.74 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
• قابلیت بازیافت HDPE در عصر افزایش قوانین بسته بندی پایدار باعث افزایش سود بازار خواهد شد.
• آمریکای شمالی با نزدیک به 36 درصد از درآمد جهانی در سال 2023، بیشترین سهم از بازار بطریهای HDPE را در اختیار دارد.
• گزارش جدیدی از Towards Packaging تخمین میزند که بازار بطریهای پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) از 52.61 میلیارد دلار در سال 2023 به 78.74 میلیارد دلار تا سال 2033 خواهد رسید و با نرخ رشد مرکب سالانه 4.26 درصد از سال 2024 رشد خواهد کرد.