اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ فرید دوستی، مدیر نمایشگاه ایران پلاست: پیش ثبت نام 650 شرکت در روز نخست/ تعامل با تشکل ها و جانمایی سالن ها مشابه سال قبل خواهد بود

بسپار/ ایران پلیمر فرید دوستی مدیرکل روابط عمومی شرکت NPC و مدیر نمایشگاه ایران پلاست هجدهم در گفت و گو با گروه رسانه ای ایران پلیمر گفت: در اولین روز پیش ثبت نام نمایشگاه ایران پلاست تا این لحظه (حدود ساعت 15) بیش از 650 شرکت برای مشارکت در این نمایشگاه پیش ثبت نام کردند. این روند همچنان و تا روز سوم مردادماه به صورت پیوسته در جریان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: به روال معمول نمایشگاه های پلاست، این نمایشگاه نیز در 4 گروه کالایی مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات نیمه نهایی و نهایی و همچنین خدمات میزبان فعالین صنعت پتروشیمی و پلیمر خواهد بود. چینش گروه های کالایی و جانمایی سالن ها به روال سال قبل با همکاری و هماهنگی تشکل های مربوطه و البته طبق نظرات و امکانات ستاد اجرایی نمایشگاه نهایی می شود.

از آنجایی که معتقد هستیم نمایشگاه بهتر دارای میزان مشارکت بیشتری ست تلاش خواهیم کرد اگر در سال گذشته 700 شرکت در ایران پلاست حضور داشتند، این تعداد را در سال جاری به 900 شرکت برسانیم.

بسپار/ ایران پلیمر آقای دوستی، با توجه به ثابت بودن ظرفیت زیر بار سایت نمایشگاه های بین المللی تهران، این رویکرد به معنای کاهش متراژ های واگذار شده خواهد بود؟

دوستی: بله همینطور است.

بسپار/ ایران پلیمر به نظر می رسد نمایشگاه ایران پلاست پیش از اعلام های عمومی داخلی، نسبت به جذب مشارکت کنندگان خارجی از چند ماه قبل اقدام کرده است. نتیجه چه بوده؟

دوستی: تا امروز 2450 متر مربع فضا در اختیار شرکت های خارجی از چین، روسیه، کشورهای اوراسیا، هند و دیگران قرار داده شده است.

ضمن اینکه با پیگیری های مجدانه آقای مهندس شاهمیرزایی، مدیرعامل NPC و معاون وزیر نفت، توانستیم مجوز سه ساله ایران پلاست را برای برگزاری در شهریور ماه دریافت کنیم که این نوید را به مشارکت کنندگان می دهد تا برنامه ریزی بهتری برای حضور و دستاوردآفرینی در نمایشگاه  این دوره و ادوار آتی داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید

 

بسپار/ ایران پلیمر ثبت نام نهایی با چه الگویی انجام خواهد شد؟ اینترنتی؟ یا واگذاری به تشکل ها، چنانکه اشاره کردید به روال سال قبل؟

دوستی: واقعیت این است که باید در این خصوص ارزیابی انجام شود. بله تشکل ها هم یک نماینده خواهند داشت. اینطور نیست که تشکل ها صرفا برای اعضای خود به دنبال فضا باشند، اولویت ما بالابردن مشارکت است. کارشناسان فنی و تخصصی هم حاضر خواهند بود و نهایتا راستی آزمایی می شود که ادعای شرکت ها مبنی بر اینکه مثلا بزرگترین در حوزه فعالیت خود هستند، درست است یا خیر و میزان متراژ واگذاری چه قدر باید باشد. ضمن اینکه توجه داشته باشید در مواردی هدف نمایشگاه تقویت و حمایت شرکت های کوچکتر است. بزرگترها باید دست کوچکترها را هم بگیرند.

 

بسپار/ ایران پلیمر از بحث تکراری و همیشگی فرصت کم تا برگزاری نمایشگاه می گذریم. ایران پلاست امسال چه برنامه هایی خواهد داشت؟

دوستی: ما بحث پلاست جابز را با قدرت بیشتری در این دوره هم ادامه خواهیم داد. سال قبل 120 کارشناس زبده را به صنعت معرفی کردیم که در همین صنعت مشغول به کار شدند.

در حوزه رسانه ای تلاش ما این است و طرح آن را هم به ستاد اجرایی داده ام که رسانه های تخصصی در قالب گروه های خبری همکار بتوانند در سالن ها مستقر شوند و به نحو احسن فعالیت کنند. این کار پارسال با قدرت انجام نشد ولی در این دوره این کار را به انجام خواهیم رساند.

دعوت از هیات تجاری هم با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و طراحی پلتفرم خاص در حال انجام است. افراد در شرکت ها و تشکل ها از طریق پلتفرم طراحی شده، با فعالین اقتصادی خارج کشور قرارهای B2B را ثبت و در زمان نمایشگاه و در سالن iHit این نشست ها را برگزار خواهند کرد. به دنبال این هستیم که این نشست ها صرفا نمایشی نبوده و برای طرف های تجاری خروجی مناسب داشته باشند.

 

نمایشگاه ایران پلاست هجدهم از 18 تا 21 شهریور ماه در تهران برگزار می شود.

 

پی نوشت: روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: چینش گروه های کالایی و جانمایی سالن ها به روال سال قبل با همکاری و هماهنگی تشکل های مربوطه و البته طبق نظرات و امکانات ستاد اجرایی نمایشگاه نهایی می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا