اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/گزارشی از بازار جهانی پوشش‌های تزیینی ساختمانی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر تولیدکنندگان پوشش‌های ساختمانی گزارش دادند که بخش DIY (خود انجام) اندکی کاهش یافته است، اما بخش حرفه‌ای در حال رشد است.

بر اساس گزارش اخیر Allied Market Research، بازار جهانی پوشش‌های ساختمانی در سال 2020 به ارزش 63.3 میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 5.6% از سال 2021 تا 2030 به 107.9 میلیارد دلار برسد.

تولیدکنندگان پوشش‌های ساختمانی گزارش دادند که بخش DIY کمی کاهش یافته است، اما بخش حرفه‌ای در حال رشد است.
تاد گیتزی، مدیر کل فروشگاه‌های ایالات متحده، نمایندگی‌ها و The Home Depot در پوشش‌های ساختمانی PPG، گفت: «در نتایج سه‌ماهه اخیر ما (Q4 2023)، فروش اصلی و کلی در کسب‌وکار پوشش‌های ساختمانی در آمریکای شمالی و آسیا-اقیانوسیه در مقایسه با سه‌ماهه چهارم سال گذشته به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات DIY، درصدی کم کاهش یافته است. فروش پوشش‌های ساختمانی در ایالات متحده و کانادا پایین‌تر بود زیرا رشد در کانال پیمانکاران حرفه‌ای با کاهش مداوم تقاضای DIY جبران شد.
وی ادامه داد: «ابتکارات رشد از طریق همکاری ما با The Home Depot باعث افزایش فروش خالص پیمانکاران حرفه‌ای شد که با کاهش‌های متوسط در DIY جبران شد. کسب‌وکار همچنین از فروش‌های بالاتر سال به سال به Walmart بهره‌مند شد که بازتابی از موفقیت در جذب این مشتری در اوایل سال 2023 است.
پوشش‌های ساختمانی در مکزیک یک سه‌ماهه قوی دیگر را به ثبت رساندند، زیرا ما همچنان از اقتصاد رو به رشد مکزیک و برند عالی Comex بهره‌مند می‌شویم. فروش اصلی پوشش‌های ساختمانی در منطقه EMEA با درصدی کم کاهش یافت، زیرا منافع ناشی از قیمت‌های بالاتر توسط حجم‌های کمتر اما کاهش‌یافته جبران شد.»

راب شیهان، مدیر بخش فروش حرفه‌ای در شرکت Benjamin Moore، گفت: «در سال 2023، و همچنان در حال حاضر، چندین عامل اقتصادی بر دسته‌های بهبود خانه و پوشش‌های ساختمانی تأثیرگذار بوده‌اند. این عوامل شامل، اما نه محدود به، فروش خانه‌های تاریخی کم و تغییر هزینه‌های DIYers از بهبود خانه به سفر و تفریح است. این شرایط منجر به انقباض مختصر بازار پوشش‌های ساختمانی شده است.»
بر اساس گفته‌های گیتزی، در سه‌ماهه اول سال 2024، فروش ارگانیک پیش‌بینی می‌شود که به دلیل زمان‌بندی تعطیلات عید پاک و حجم فروش کمتر سال به سال در مقایسه با سه‌ماهه اول 2023 که شامل 40 میلیون دلار بارگذاری Walmart بود، درصدی کم کاهش یابد. «با کنار گذاشتن تأثیر بارگذاری مشتری، انتظار می‌رود که فروش ارگانیک درصدی کم و در مقایسه با سه‌ماهه اول 2023 افزایش یابد.
گیتزی گفت: «ما مصمم هستیم به مشتریان نقاش حرفه‌ای کمک کنیم تا در سال 2024 با گزینه‌های محصول و خدماتی که می‌تواند چالش‌های آنها را در مواجهه با کمبود نیروی کار جبران کند، روبرو شوند. PPG بر خدمات متمرکز بر نقاشی حرفه‌ای از طریق همکاری با خرده‌فروشان تمام‌خدماتی مانند The Home Depot و HD Supply تمرکز دارد. ما مشتاقانه منتظریم تا در سال 2024 از توانایی خود با The Home Depot ، به ویژه به عنوان یک تأمین‌کننده‌ای که به خاطر تلاش‌های ما در زمینه تنوع شناخته شده است و از طریق تمرکز مداوم بر عرضه محصولات عالی به بازار از طریق این خرده‌فروش بهره‌برداری کنیم.»
گیتزی افزود: «علاوه بر این، ما به نقاشان حرفه‌ای از طریق شبکه فروشگاه‌های PPG PAINTS و نرم افزار PPG Paints، ارزش افزوده می‌دهیم که به آنها کمک می‌کند محصول مناسب را در مکان و زمان مناسب دریافت کنند. ما همچنین به گسترش پایگاه نمایندگی‌های مستقل و ارائه محصولات ادامه می‌دهیم. ما در حال ساخت یک خط انحصاری برای نمایندگی‌ها هستیم و برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات جدید در این کانال در سال 2024 داریم.»

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجو دکتري مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 261 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه 1403 منتشر شده است، می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا