استفاده تویوتا از کامپوزیت جدید پلی یورتان با الیاف طبیعی در خودروهای LQ

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر در صنعت خودروسازی امروز سبکوزن بودن خودروها مساله مهمیست تنها به این دلیل ساده که با استفاده از مواد سبک خودرو میتواند با یک باک سوخت یا یکبار شارژ مسافت بیشتری طی کند. در همین راستا صنایع خودروسازی برای پیدا کردن مواد سبکتر به راهحلهای نوآورانهای دست یافتند.
شرکت تویوتا برای جدیدترین خودرو برقی خود به دنبال کامپوزیتی سبک از پلییورتان بود که با همکاری شرکت Covestro Innovation Center در ژاپن برای رسیدن به کامپوزیتی برپایه پلی یورتان توانستند کامپوزیتی برپایه فوم پلییورتان با چگالی پایین تقویت شده با الیاف کنف دستیابند. این کامپوزیت مثال خوبی برای تمرکز شرکت Covestro بر استفاده از مواد جدید و شکلدهی اقتصاد چرخهایست.
این ماده بر پایهی ترکیب تکنولوژی Baypreg F NF شرکت Covestro و تخصص تویوتا در استفاده از الیاف کنف تولید شده است که چگالی ویژهی بسیاری پایین( درحدود 1kg/m2) و استحکام بالا از ویژگیهای این ماده ست.
کنف از خانواده گیاهان هایبیسکاس بوده و بیشتر در جنوب شرقی آسیا بنگلادش هند و افریقا میروید و الیاف صنعتی آن از لیف گیاه بدست میآید. این ماده به عنوان مادهای طبیعی با صرفهی اقتصادی و خواص مکانیکی بالا توجهات زیادی را در صنعت اتومبیل سازی به خود جلب کردهاست. Hiroaki Ido رییس بخش توسعهی کاربردی پلییورتان در صنعت حمل و نقل شرکت Covestro میگوید: این همکاری باعث طراحی مادهای بشدت سبک و در نتیجه وسایل نقلیهی سبکتر شدهاست.