برای توسعه ابعاد بینالمللی ایران پلاست توان بیشتری صرف شود

دبیر اجرایی انجمن صنایع همگن ماشینسازان و تجهیزات پلیمری از جانمایی مناسب و منسجم اعضای انجمن در نمایشگاه ایران پلاست نهم خبر داد و تصریح کرد پیگیریها جهت جانمایی حرفهای و منسجم اعضا در سالنهای 6، 7 و 27 توسط انجمن محقق شده و اعضای انجمن با حضور متحد و منسجم خود در سه سالن، فضای رقابتی قابل توجهی را به نمایش میگذارند.
انجمن صنایع همگن ماشینسازان و تجهیزات پلیمری از زمان پیدایش تاکنون کوشیده است ضمن پیگیری مطالبات صنفی اعضا، گامهای بلندی در جهت بهبود شرایط کار و رقابت به نفع اعضا بردارد. در این راستا دبیر اجرایی انجمن صنایع همگن ماشینسازان و تجهیزات پلیمری در خصوص آخرین فعالیتها و دستاوردهای انجمن توضیحاتی را به ستاد خبری نهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست ارائه کرده است.
آرش کیانی میگوید: تحقق بخش مهمی از خدمات مورد نیاز اعضا از برنامههای اصلی انجمن بوده و در این خصوص نتایج مثبت و مفید بسیاری به بار آمده است. آخرین مورد آن هم جانمایی درست و منسجم در نمایشگاه و مشارکت در برگزاری نمایشگاه ایران پلاست امسال است و با هماهنگی ستاد برگزاری نمایشگاه ،موفق شدیم انجمن را در زمره سیاستگذاران نمایشگاه قرار دهیم و این مساله در بلندمدت به منظور نیل به اهداف کلان انجمن مساله تعیینکنندهای است. به گفته کیانی این انجمن در سالن 27 و 6 و 7 فضایی به وسعت حدود چهار هزار و500 متر فضای نمایشگاهی را در اختیار اعضا قرار داده است.
وی تصریح میکند: انجمن همواره کوشیده شرایطی فراهم کند که اعضا امکان معرفی و نمایش بیشتر و گسترده محصولات خود را داشته و بتوانند علاوه بر حضور درفضای رقابتی داخل کشور، برای دستیابی به بازارهای جهانی هم گامهای اساسی بردارند و برپایی نمایشگاههای داخلی برای اعضا با این هدف صورت میگیرد.
کیانی ادامه میدهد: به این دیدگاه، قبل از نزدیک شدن به ایام نمایشگاه ایران پلاست ، در نمایشگاه مشهد حضور خوبی را با همکاری انجمن مشهد در این شهر برپا کردیم که در نوع خود از نظر فضای کم نظیربود.
او تاکید میکند: اگر بتوانیم برای نیل به این هدف مهم، تسهیلاتی از وزرات صنایع دریافت کنیم ، پیشبینی میکنیم که بتوانیم در نمایشگاههای خارجی هم جهت حضور در بازارهای جهانی حضور فعالانه تری کنیم.
به گفته کیانی نمایشگاه ایران پلاست مهمترین رویداد صنعت پلاستیک و ماشینآلات ایران محسوب میشود و بازار رقابتی کاملی است تا تمامی ماشینسازان فعال در این صنعت بتوانند با حضور منسجم خود ضمن معرفی آخرین دستاوردها و تولیدات جدید خود، دورخیز بلندی برای دست یافتن به بازار صادراتی داشته باشند. فرصتی که در آن بیشتر فعالان و بزرگان حوزه پتروشیمی از داخل و خارج گرد هم میآیند و توانمندی یکدیگر را به صورت متقابل رصد میکنند.
دبیر اجرایی انجمن تاکید میکند: برای توسعه شعاع تاثیر نمایشگاه ایران پلاست باید برای توسعه ابعاد بینالمللی آن توان بیشتری صرف کرد و اطلاعرسانی گستردهتری انجام شود تا بتوان با حضور پررنگتر مشتریانی از کشورهای همجوار مثل افغانستان، عراق و ازبکستان ظرفیت بالاتری برای محصولات ایرانی ایجاد کرد.