آنچه در ECS 2017 چه گذشت/ مهدی سید حسن طهرانی: تولید عمده اهمیت یافته است
همکاری و اشتراک
نمایشگاه نورنبرگ بیشتر محل حضور تامین کنندگان تجهیزات و مواد اولیه بود و تولیدکنندگان رنگ کمتر به چشم می آمدند. همچنین موج چهارم تکنولوژی در نمایشگاه نمود داشت.
یکی از نکات جالب توجه همکاری و اشتراک بود. موسسات تحقیقاتی حاضر فعالیت های پژوهشی مشترک انجام داده بودند و با تولیدکنندگان و مراکز تحقیقاتی دیگر ارتباط مستمر داشتد. حتی تولیدکنندگان کوچک نیز امکان اتصال به این شبکه را داشتند و در مسائلی چون فرمولاسیون، دریافت تکنولوژی، به روز رسانی فعالیت های تحقیق و توسعه خود از این امکان بهره میبردند.
در بحث های مدیریتی تولید و حجم تولید جالب توجه بود. میزان تولیدات به قدری بود که میتوانستند بسیاری از هزینه ها را سرشکن کنند. همچنین تعاریف بحث امنیت اطلاعات تغییر یافته است و همچون گذشته فرمولاسیون را محرمانه نمیدانند و راز مجموعه در نظر نمیگیرند. در واقع برای توسعه کسب و کار گاردِ بازی داشتند.
همچنین انواع تکنولوژیهای جدید خصوصا در حوزه رنگ های خودرویی بسیار ویژه و جالب بود.
نمود روند صنعت رنگ در نمایشگاه
رنگ های آب پایه ساختمانی در سرتاسر اروپا به غیر از چند کشور کوچک اجباری است.
از جنبه مدیریتی تولیدکنندگان رنگ کاملا در حال اتصال به یکدیگر هستند و تولید عمده (Mass Production) در حال رخ دادن است و سایرین خرده فروش (retailer) هستند، برندی ثبت میکنند و آن را برای تولید به تولیدکننده اصلی میدهند. شرکت های کوچک با شرکت های بزرگ متصل و کاملا هزینه های تولید را به حداقل رسانده اند. اتفاقی که متاسفانه در ایران شاهد آن نیستیم. از سوی دیگر شرکت ها میتوانند بر بازار خود تمرکز کنند بدون آنکه دغدغه تصاحب آن توسط رقبا را داشته باشند. بنابراین بیشتر در زمینه برندسازی کار میکردند. به طور خلاصه بحث تولید عمده برای آن ها اولویت یافته و حتی بسیاری از شرکت های بزرگ با هم مشارکت داشتند و جوینت شده بودند.
دستاورد حضور در نمایشگاه برای صنعت رنگ کشور
در ایران حوزه تولید تعریف ناهمگونی دارد. حضور تولیدکنندگان در این رویدادها از این جهت اهمیت دارد که از سمت و سوی حرکت شرکت های پیشرو که در مرزهای تکنولوژی و فناوری هستند، آگاهی یابند. بدون این اطلاعات نمیتوانیم برداشت صحیحی از آینده کسب و کار داشته باشیم. هنگامی که به تجارت جهانی بپیوندیم و مشکلات سیاسی و اقتصادی ما حل شود، ابتدای راه و گرفتاری ماست زیرا مشکلی در اذهان وجود دارد. حل این مشکل راهی غیر از افزایش و تکمیل ارتباطات ما در شبکه اطلاعرسانی ندارد. حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه می تواند به تغییر زاویه نگاه کمک کند. به نظرم من حتی دولت باید سوبسیدی برای حضور تولیدکننده ایرانی در نمایشگاه اختصاص دهد. حتی اگر ما در بسیاری از زمینه ها مطلبی برای عرضه نداشته باشیم، صرف شناساندن صنعت ایران موجب گشودن باب همکاری های مناسب خواهد شد. در غیر این صورت تنها تبدیل به یک مصرف کننده خواهیم شد.
(ادامه دارد …)
متن کامل این مقاله را در شماره 176 ام دوماهنامه پوشرنگ که در اردیبهشت ماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.
[EasyDNNnewsLink|281]