اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با میلاد سلطانی، مدیر تولید و کیفیت نایلون سپید: افزایش 200 درصدی ظرفیت تولید پس از همه گیری کرونا

بسپار/ایران پلیمر در سال 1358 فروشگاه كوچكي به نام نايلون سپيد در محله مولوي با هدف عرضه محصولات نایلونی تاسيس شد. در ابتدا اين محل فقط براي فروش محصول در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به نياز بازار و نظر امیرمنصور شیرازیان، موسس مجموعه، بعد از مدتي در سال 1362 و در همان فضاي محدود با استفاده از يك دستگاه كوچك اكسترودر، جرقه توليد زده شد که تا امروز بارها در قالب اجرای طرح های توسعه ظرفیت تولید نایلون سپید به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است.

بسپار- لطفا خود را و مجموعه نایلون سپید و فعالیت های آن را یک بار دیگر برای خوانندگان جدید بسپار معرفی کنید.
سلطانی: شرکت تولیدی نایلون سپید در سال 1363 در منطقه اقتصادی و صنعتی شهرستان پاکدشت تاسیس شد و در طی 34 سال گذشته در پرتو الطاف و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی از یک کارگاه کوچه 10 نفره هم اینک با یاری خداوند و تلاش و پشتکار شبانه روزی و به همت جوانان و مردان غیور این سرزمین به یک واحد نمونه صنعتی (واحد نمونه صنعتی سال 1393 کشور در صنعت پلاستیک) و تولیدی، شرکتی اشتغالزا، تولیدی، توزیعی و صادرات محور تبدیل شده که گستره مشتريان چند هزاري آن را مي‌توان در صنايع غذايي، كشاورزي، شيلات، برق و الكترونيك، ‌انتشارات، ‌محصولات و مصالح ساختمان، خودرو سازي و صنايع وابسته، حمل و نقل، ‌پست و ارتباطات، گردشگری و خدمات تفريحي اقامتي و رستوراني، ‌فروشگاه‌هاي خصوصي و زنجيره‌اي معتبر، ‌تبلیغات و غيره مشاهده کرد.
خوشبختانه با اشتغالزایی قریب به 500 نفر و تولید بیش از صدها نوع انواع محصولات فیلم پلی اتیلن موفق به صادرات محصولات تولیدی خود به کشورهای اسیایی و اروپایی (تبدیل چرخه از واردات محصولات پلاستیکی به صادرات این محصولات) در سالیان گذشته با نام مقدس ایران اسلامی شده ایم.

بسپار- آیا پس از پاندمی کرونا با توجه به تقاضای بسیار برای لوازم یکبار مصرف و سایر قطعات پزشکی و بسته بندی پلیمری، تولید محصولاتی در مسیر حفاظت بهداشت فردی در مجموعه شما هم ایا افزایش داشت؟ آیا خطوط تولید جدیدی اضافه کردید؟
سلطانی: بله. پس از همه‌گیری ویروس کرونا مبنی بر ضرورت رعایت‌ فاصله‌گذاری‌های تماسی برای ممانعت از انتشار ویروسی، یکی از مقدماتی‌ترین روش‌ها، استفاده از محصولات پلیمری و خصوصا مشتقات فیلم‌های پلیمری است.
در همین راستا استفاده از دستکش‌های یکبارمصرف پلی‌اتیلنی جهشی یکباره داشت. همچنین استفاده از کیسه‌های فریزری و فیلم‌های استرچ بسته‌بندی نیز رشد نمایانی پیدا کرد. بدیهی است علاوه بر این محصولات که از نوع بسته‌بندی اولیه می‌باشند، بسته‌بندی‌های ثانویه (کیسه‌های حمل) نیز مورد تقاضای مضاعفی قرار گرفتند.
به همین منظور طی مدت زمانی بسیار کوتاه و اقدامات سریع واحد بازرگانی، مجموعا ۴۰ خط تولید و تکمیل دستکش‌های یکبارمصرف و کیسه‌های نگهداری فریزری به خطوط کارخانه اضافه شد و توانستیم تولید این محصولات را در حدود ۲۰۰ درصد افزایش دهیم.

بسپار_ در مسیر تولید و فعالیت صنعتی در طول دوران پاندمی و تحریم های خارجی و شرایط اقتصادی داخلی با چه مشکلات و محدودیت هایی روبرو بوده اید؟
سلطانی: همواره بزرگ‌ترین عامل در ایجاد موانع بر سر راه تولید، دسترسی بسیار سخت به مواد اولیه پلیمری و همچنین افزایش قیمت‌های مکرر آن‌هاست که لزوما مختص دوران فراگیری کروناویروس هم نبوده است.

بسپار- آیا طرح های توسعه شما طبق برنامه پیش رفته است؟
سلطانی: طبیعی است که تمام طرح‌های توسعه از جهت منابع مالی و مدت زمان دارای انحراف از برآوردهای اولیه هستند. تاکید می کنم عموما عدم توانایی در تامین مواد اولیه، کمبود منابع مالی حمایتی و مراحل اداری گمرکات کشوری، عامل اصلی در این انحرافات از برنامه اصلی است.

بسپار- آیا برنامه توسعه ای دیگری برای آینده پیش رو دارید؟
سلطانی: بله. سه طرح عمده‌ی توسعه تدوین شده که جملگی به صورت جداگانه در دست بررسی و رایزنی‌های داخلی و خارجی قرار دارند.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 224 ماهنامه بسپار که در نیمه خرداد ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا