اخبار

ایران پلاست ، بخشی از دارایی صنعت پلاستیک ایران محسوب می شود

بسپار به نقل از ستاد خبری ایران پلاست می نویسد، یک فعال صنعت پلاستیک معتقد است اتاق های بازرگانی مشترک می توانند نقش موثری در افزایش مشارکت شرکت های خارجی در ایران پلاست ایفا کنند.

هنریک یاریجانیان می گوید: نمایشگاه ایران پلاست گرچه بنا به دلایلی که خیلی هم کنترل پذیر نبوده اند، از نظر جلب مشارکت کنندگان خارجی روندی نزولی داشته است، اما در مجموع از نظر مدیریت برگزاری و استقبال شرکت های داخلی و ترکیب کیفی بازدیدکنندگان داخلی، می توان گفت که سیری صعودی طی کرده است.
یاریجانیان معتقد است گره عدم استقبال شرکت های بزرگ خارجی از ایران پلاست به دست توانمند اتاق های مشترک بازرگانی باز خواهد شد و می افزاید: در اتاق های بازرگانی نظیر اتاق مشترک ایران – ایتالیا و ایران – آلمان یا اتاق های مشابه،توانمندی های ارزشمندی برای توسعه تعاملات در صنعت پلاستیک وجود دارد و مدیران نمایشگاه ایران پلاست می توانند مذاکرات مستقلی با آنها داشته باشند.
یاریجانیان همچنین معتقد است که بخشی از عملکرد مناسب یک نمایشگاه به برنامه ریزی و سطح آمادگی شرکت ها بستگی دارد و به میزانی که یک نمایشگاه بتواند محل عرضه نوآوری ها و محصولات با کیفیت تر شود، استقبال بیشر بازدیدکنندگان را در پی خواهد داشت.
بیشتر شرکت ها تلاش و برنامه ریزی می کنند تا در نمایشگاه های معتبر جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.
این ماشین ساز در پاسخ به برخی از تولیدکنندگان محصولات پایین دستی پتروشیمی که از توسعه رویکردکپی کاری در صنعت ماشین سازی ایران شکایت می کنند،می گوید: نمی توان ادعا کرد صنعت ماشین سازی صرفا کپی برداری می کند، چرا که ذات این صنعت با نوآوری و پویایی همراه است. ما اگر به روز نباشیم، نمی توانیم در بازار رقابتی امروز به حیات خود ادامه دهیم.
یاریجانیان می گوید: ایران پلاست ، دارایی صنعت پلاستیک است و ما باید به بهترین شکل در تنها ویترین صنعت پلاستیک کشور حاضر شویم.
وی با تاکید مجدد بر اهمیت فضای نمایشگاهی گفت: انتظاری که ما از ایران پلاست 2014 داریم، تحقق فضایی مناسب برای جلب مشتریان بیشتر است و این محقق نمی شود، مگر در محیطی آرام و مناسب برای گفت و گوهای تجاری.
باریجیان مهمترین چالش کنونی صنعت ماشین سازی را فشار ناشی از فروش اقساطی ماشین آلات دانسته و تصریح می کند: همه جای دنیا بانک ها با قبول این نقش، سرعت تولید و خدمات را تا 5 برابر افزایش می دهند؛ در حالیکه در کشور ما بانک ها فقط در تامین مواد اولیه حاضر به ارائه تسهیلات هستند که تازه با سود بالا هم ارایه می شود.
یاریجیان برپایی سمینارها و کارگاه ها در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست را کم فایده ارزیابی می کند و اعتقاد داردکه زمان مفید شرکت کنندگان در نمایشگاه کمتر از شش ساعت است و این مدت کوتاه الزاما صرف گفت و گوهای کاری و تجاری می شود.
این فعال حوزه ماشین سازی با اشاره به مشکلات این گروه کالایی برای حضور در نمایشگاه گفت: گروه کالایی ماشین سازان در نمایشگاه مشکلات خاص خودشان را دارند؛ ما به دلیل نوع کالایی که ارائه می کنیم، همواره با مشکلات ساده ای مانند حمل و نقل دستگاه ها مواجه هستیم. به عنوان مثال هماهنگ شدن برای استفاده از جرثقیل های نمایشگاه بسیار سخت است و اجازه ورود جرثقیل هم به شرکت ها داده نمی شود.
یاریجیان از برخی دیگر از مشکلات اجرایی نمایشگاه هم شاکی است، همچون صدای بلند رادیو نمایشگاه و آن را مانع تعامل راحت با مشتریان می داند.
موقعیت پارکینگ ها و دسترسی ها و بوی نامطبوع فست فودها در فضای آزاد نیز از دیگر شکایت هایی است که وی انتظار دارد از طریق مجریان با مدیران شرکت نمایشگاه درمیان گذاشته شده و راه حلی برای آن یافته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا