خبرنگار بسپار/ زنده از Chinaplas2017:کاظم ظهیری: تشکیل پاویون ایران سنگ بنایی برای آینده است
وی در ادامه از ارایه انواع مستربچ ها و پی واکس پلی اتیلن پایون پلیمر در نمایشگاه چایناپلاس گفت: پلی اتیلن واکس متقاضیان بسیاری دارد. همانطور که میدانید چایناپلاس به معنی واقعی یک نمایشگاه بین المللی است. لزوما تنها چینی ها خریدار نیستند بلکه از کشورهای دیگر مانند آلمان، ایتالیا، مصر، آفریقا، فرانسه و … در این نمایشگاه شرکت کرده اند. فکر میکنم محصولات ایران مورد استقبال قرار گیرد.
از وی می پرسیم برای بهره گیری بهتر از این فضا چه برنامه هایی دارید؟ ظهیری پاسخ داد: صرف مشارکت و ارایه محصولات در پاویون ایران ارزنده است. پاویون در بخش مواد اولیه ی نمایشگاه و در کنار غرفه پتروشیمی های ایرانی و خارجی است. همانطور که میدانید بهترین فضا در نمایشگاه متعلق به مواد اولیه است. در واقع بیشتر بازدیدکنندگان برای خرید ماشینآلات و یا مواد اولیه به نمایشگاه های تخصصی این صنعت میآیند. حتی ممکن است بازدیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه، محصولات ما را ببینند و مشتری باشند. در نمایشگاه ترکیه نیز این تجربه را داشتیم که بیشترین مشتری از ایران بود و پس از بازگشت به ایران از ما خرید کردند. طبیعی است که در چایناپلاس، به دلیل بینالمللی بودن نمایشگاه بازدیدکنندگان خارجی نیز خواهیم داشت. چینی ها بسیار مشتاق خرید مواد اولیه ما و پیواکس هستند و پیشتر نیز برای ما پیغام فرستاده اند. در نمایشگاه میتوانیم رودرو با آنها گفت و گو کنیم و ببینیم که نتیجه چه خواهد شد.
ظهیری به اهمیت موضوع صادرات هم اشاره کرد: اقتصاد ما از این بن بست بیرون نخواهد شد مگر اینکه به سمت صادرات گام بردارد. اکنون بازار اایران راکد است. هر تولیدکننده ای برای دستیابی به موفقیت باید تفکر صادراتی داشته باشد. بنابراین تمام برنامه و انرژی خود را بر روی صادرات متمرکز کردهایم. 12 اردیبشهت به سرپرستی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر، در افغان پلاست (افغانستان) شرکت می کنیم. فکر میکنم در آنجا نیز برای فروش مواد اولیه شانس خوبی داشتهباشیم.
حضور در نمایشگاه چایناپلاس نتیجه مذاکره ای به مدت یک سال است. پس از نمایشگاه K مرتب جلسه گذاشته ایم و اعضا را جهت مشارکت ترغیب کردیم. کسانی که مشارکت کننده نیستند حتما به عنوان بازدیدکننده به نمایشگاه می آیند. اکنون چندین تور تشکیل شده است تا صنعتگران ایرانی در این نمایشگاه حاضر باشند. فکر میکنم شروعی پر انرژی و پر دردسر بود و بسیار بر روی آن کار کردیم. البته در آینده ثمرات فراوانی خواهد داشت و سنگ بنایی برای سال های دیگر است تا بتوانیم علاوه بر مشارکت در نمایشگاه، با شرکتهای خارجی رقابت کنیم. در این صورت میتوانیم صادرات داشته و از بحران اقتصادی خارج شویم. با انجام صادرات و همچنین همکاری با سرمایه گذاران خارجی میتوانیم ارتباطات جهانی را تقویت کنیم.
گزارش کامل نمایشگاه را در شماره آتی ماهنامه بسپار خواهید خواند.