اخبار

خبرنگار بسپار/ زنده از Chinaplas2017:کاظم ظهیری: تشکیل پاویون ایران سنگ بنایی برای آینده است

خبرنگار بسپار می نویسد، کاظم ظهیری، رییس هیات مدیره شرکت پایون پلیمر که در عین حال نایب رییس انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند پلیمری نیز هست در گفت و گو با خبرنگار بسپار و در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی ChinaPlas 2017  گفت: در آخرین دوره نمایشگاه K در آلمان با گروه نمایشگاهی چایناپلاس برای اخذ پاویون مذاکره کردیم. سپس با همکاران صحبت کردیم و پنج کارخانه برای شرکت در نمایشگاه و حضور در پاویون انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران اعلام آمادگی کردند. امیدواریم آغازکننده مسیری برای سال­ های آتی باشیم تا دوستان، همکاران و سایر صنعتگران پلاستیک متوجه شوند می­توان چنین کاری را انجام داد و می­توانیم به این شکل در نمایشگاه مشارکت داشته باشیم.

وی در ادامه از ارایه انواع مستربچ ­ها و پی­ واکس­ پلی ­اتیلن پایون پلیمر در نمایشگاه چایناپلاس گفت: پلی ­اتیلن واکس متقاضیان بسیاری دارد. همانطور که می­دانید چایناپلاس به معنی واقعی یک نمایشگاه بین­ المللی است. لزوما تنها چینی­ ها خریدار نیستند بلکه از کشورهای دیگر مانند آلمان، ایتالیا، مصر، آفریقا، فرانسه و … در این نمایشگاه شرکت کرده اند. فکر می­کنم محصولات ایران مورد استقبال قرار گیرد.

از وی می پرسیم برای بهره­ گیری بهتر از این فضا چه برنامه ­هایی دارید؟ ظهیری پاسخ داد: صرف مشارکت و ارایه محصولات در پاویون ایران ارزنده است. پاویون در بخش مواد اولیه ی نمایشگاه و در کنار غرفه پتروشیمی­ های ایرانی و خارجی­ است. همانطور که می­دانید بهترین فضا در نمایشگاه متعلق به مواد اولیه است. در واقع بیشتر بازدیدکنندگان برای خرید ماشین­آلات و یا مواد اولیه به نمایشگاه های تخصصی این صنعت می­آیند. حتی ممکن است بازدیدکنندگان ایرانی­ در نمایشگاه، محصولات ما را ببینند و مشتری باشند. در نمایشگاه ترکیه نیز این تجربه را داشتیم که بیشترین مشتری از ایران بود و پس از بازگشت به ایران از ما خرید کردند. طبیعی است که در چایناپلاس، به دلیل بین­المللی بودن نمایشگاه بازدیدکنندگان خارجی نیز خواهیم داشت. چینی­ ها بسیار مشتاق خرید مواد اولیه ما و پی­واکس هستند و پیشتر نیز برای ما پیغام فرستاده اند. در نمایشگاه می­توانیم رودرو با آن­ها گفت و گو کنیم و ببینیم که نتیجه چه خواهد شد.

ظهیری به اهمیت موضوع صادرات هم اشاره کرد: اقتصاد ما از این بن بست بیرون نخواهد شد مگر اینکه به سمت صادرات گام بردارد. اکنون بازار اایران راکد است. هر تولیدکننده ­ای برای دستیابی به موفقیت باید تفکر صادراتی داشته باشد. بنابراین تمام برنامه و انرژی خود را بر روی صادرات متمرکز کرده­ایم. 12 اردیبشهت به سرپرستی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر، در افغان پلاست (افغانستان) شرکت می­ کنیم. فکر می­کنم در آنجا نیز برای فروش مواد اولیه شانس خوبی داشته­باشیم.

حضور در نمایشگاه چایناپلاس نتیجه مذاکره ای به مدت یک سال است. پس از نمایشگاه K مرتب جلسه گذاشته­ ایم و اعضا را جهت مشارکت ترغیب کردیم. کسانی که مشارکت کننده نیستند حتما به عنوان بازدیدکننده به نمایشگاه می­ آیند. اکنون چندین تور تشکیل شده ­است تا صنعتگران ایرانی در این نمایشگاه حاضر باشند. فکر می­کنم شروعی پر انرژی و پر دردسر بود و بسیار بر روی آن کار کردیم. البته در آینده ثمرات فراوانی خواهد داشت و سنگ بنایی برای سال­ های دیگر است تا بتوانیم علاوه بر مشارکت در نمایشگاه، با شرکت­های خارجی رقابت کنیم. در این صورت می­توانیم صادرات داشته و از بحران اقتصادی خارج شویم. با انجام صادرات و همچنین همکاری با سرمایه­ گذاران خارجی می­توانیم ارتباطات جهانی را تقویت کنیم.  


گزارش کامل نمایشگاه را در شماره آتی ماهنامه بسپار خواهید خواند.

[EasyDNNnewsLink|226]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا