راه حل هایی برای ممانعت از جدا شدن کارکنان استثنایی از سازمان
اما خوشبختانه اشتباهاتی که از رئیسان رخ می دهد و باعث ترک این کارمندان می شود، قابل کنترل و اجتناب پذیر هستند. در زیر به اشتباهاتی که رئیسان می کنند و کارمندان شان استعفا می دهند اشاره می شود:
بیش از حد به آنها کار محول می کنند
Mary Kay Ash (موسس شرکت Mary Kay):
«اگر با افراد تیم تان محترمانه رفتار کنید آنها نیز با شما محترمانه رفتار می کنند.»
با اینکه وسوسه کننده است اما انرژی افراد خوب تان را با کار بیش از حد (و اکثرا با حقوق یکسان) از بین نبرید. درست است که این افراد دو برابر دیگران توانایی و استعداد دارند اما سوخت بدن شان مانند دیگران است، پس آنها را با این کار فراری ندهید.
تحقیقات نشان داده اگر ساعات کاری هفته از 50 تا تجاوز کند بهره وری به ازای هر ساعت کاهش می یابد.
خارج از ساعات کاری مزاحم آنها می شوند
دلیل استعفای 14% کارمندان عدم احترام رئیسان به وقت استراحت شان بوده است.
تعادل میان کار و خانواده از جمله مسائل مهمی است که از هم نیز تاثیر می پذیرند. کارمندی که زندگی خوبی داشته باشد در محل کار نیز شاداب تر است.
کنترل همه چیز را کاملا در دست می گیرند
تینا فی:
«در بیشتر موارد رئیس خوب بودن به این معنی است که افراد برجسته را استخدام کرده و از سر راه آنها کنار برود.»
اگر بخواهید کنترل همه چیز را به عهده بگیرید نه تنها کیفیت کارتان پایین می آید بلکه اعتماد به کارمندان تان را نیز از دست خواهید داد. درحالیکه اگر از روز اول به تیم تان اعتماد کنید، با ایده های خلاقانه ی آنها روی میز تان شگفت زده خواهید شد.
با این کار، کارمندان نیز خوشحال شده و مسئولیت پذیر می شوند.
کارمندان را در جریان اهداف شان نمی گذارند
مارلین هیوسن مدیرعامل اجرایی شرکت لاکهید مارتین:
«مدیران خوب افرادشان را با توجه به کارها نقش می دهند اما مدیران عالی علاقه و انگیزه ی افراد را در کار ایجاد می کنند.»
تحقیقات رابطه ی مستقیمی میان سود دهی شرکت و احساس مهم بودن اعضای تیم در آن را نشان داده است. تنها کاری که یک مدیر باید بکند این است که هدف بزرگی که شخص برای آن کار می کند را به او نشان دهد. مردم دوست دارند اهمیت کار شان و نقشی که در شرکت ایفا می کنند را بدانند.
فرصت رشد را فراهم نمی کنند
به کارمندان خود نشان دهید که حاضرید برای رشد آنها سرمایه گذاری کنید و کلاس های آموزشی لازم را برای آنها ایجاد کنید.
اهل غیبت و شایعه پراکنی هستند
مدیرانی که اهل غیبت و بدگویی از دیگران باشند ذهن شان را متمرکز مسائلی می کنند که نهایتا باعث شکست شان می شود.
اگر ذهن خود را درگیر این موارد کنید مسائل مهمی مانند کسب و کار تان را به فراموشی می سپارید.
به کارمند اجازه نمی دهند در زمینه ی مورد علاقه اش کار کند
کارمندان دوست دارند که کار باعث شکوفایی استعداد های شان شود. از این رو گاهی می بینید یک ادمین، وبلاگ می نویسد یا یک گروه مالی در قسمت بازاریابی کار می کند. این کار باعث شکوفایی آنها می شود.
همدلی نمی کنند
ایندرا نویی مدیر ارشد اجرایی شرکت پپسی:
«به عنوان یک مدیر بر خود سخت می گیرم و برای همه استانداردهایی تعریف کرده ام، اما بسیار دلسوز کارمندانم هستم زیرا می خواهم آنها به کارشان اهمیت دهند و در آینده بهتر از من شوند.»
کارمندان نیز انسان هستند. برخی از مدیران این حقیقت را فراموش می کنند. هر کسی روزهای بدی در زندگی دارد، حتی بهترین کارمندتان. پس با دلسوزی پای آنها را در شرکت بند کنید.
منبع:digiato