اخبار

زباله های پلاستیکی در آب های جهان با رنگ فلورسنت شناسایی می شوند

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، محققان متوجه شده اند به کمک نوعی رنگ فلورسنت می توان ذرات پلاستیک شناور در آب را به راحتی شناسایی کرد.

  سالانه میلیون ها تن زباله پلاستیکی به دریاها ریخته می شود. محققان می گویند: تحقیقات نشان داده ما از بخش اعظم این زباله ها بی خبریم. این زباله ها در آب تجزیه می شوند و تمایز آنها از مواد طبیعی کار بسیار مشکلی است. میکروپلاستیک ها ممکن است به اندازه  قطر موی انسان باشند و یکی از تحقیقات نشان داده حدود ۹۳ تا ۲۳۶ هزار متریک تن زباله مختلف در سطح اقیانوس ها رها شده است. درهمین راستا محققان روشی جدید برای کشف مکان این زباله ها به وسیله رنگ های فلورسنت  یافته اند.  

محققان دانشکده علوم طبیعی دانشگاه وارویک متوجه شده اند رنگ فلورسنت Nile red با ذرات پلاستیک شناور در آب پیوند شیمیایی برقرار می کند. سپس ذرات پلاستیک  هنگام بررسی با میکروسکوپ فلورسنت، مشخص می شوند و دانشمندان می توانند آنها را از مواد طبیعی متمایز کنند.  

محققان برای آزمایش این روش آن را در بخشی از منطقه ساحلی پلیموث در انگلیس به کار بردند. هرچند نمونه به کار رفته در این تحقیق کوچک بود اما محققان متوجه شدند مقدار میکروپلاستیک های کشف شده با این روش بسیار بیشتر از مقادیر کشف شده با روش های معمول است.

 البته هنوز مشخص نیست این روش را چگونه باید درمقیاس بزرگتر به کار گرفت.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا