اخباراخبار ویژه

پس از سکوت نیمه ی اول 2020، صنعت ماشین آلات پلاستیک و لاستیک ایتالیا هنوز دورنمای روشنی ندارد

گروه ترجمه و تولید محتوا در  بسپار/ایران پلیمر کاهش تجارت و کم بودن سطح تقاضایی که در اثر شیوع بیماری COVID-19 ایجاد شده است صنعت ماشین آلات پلاستیک و لاستیک ایتالیا را با آسیب مواجه کرده است. به طوری که، بر اساس گزارش انجمن Amaplast، بازگشت این صنعت به حالت اولیه تا سال 2022 طول خواهد کشید.
چشم انداز نامعین، همراه با محدودیت های مسافرتی که به طور قابل توجهی راه اندازی سیستم های جدید را مختل کرده است و قابلیت سرویس دهی ماشین آلات را با مشکل مواجه کرده است، به طور جدی بر این حوزه تاثیرگذار بوده است. در صنعت ماشین  آلات لاستیک و پلاستیک ایتالیا، به طور متوسط 70 درصد از محصولات صادر می شوند و این عدد در مورد برخی از محصولات حدود 90% است. علاوه بر کاهش تولیدات، مشکل دیگر، ایجاد تاخیر در نصب و راه اندازی و همچنین به تعویق افتادن تعمیرات لازم برای ماشین آلاتی است که قبلا فروخته شده و همین عوامل باعث به تاخیر افتادن پرداخت هزینه ی خرید و یا تعمیر ماشین الات می شود.
بیان می کند بر اساس گزارش ISTAT میزان صادرات این ماشین آلات به آمریکا در سه ماهه ی اول سال، 27% کاهش داشته است. نزدیک به همین مقدار، یعنی در حدود 28%، میزان صادرات به آسیا کاهش پیدا کرده است. همگام را افت اقتصاد جهانی، سرمایه گذاری ها در صنعت لاستیک و پلاستیک در حالت سکون قرار گرفته است. این شرایط در مورد صنایع خودروسازی و ساختمانی نیز به همین صورت بوده و تقاضا در این حوزه ها به حداقل مقدار خود رسیده است. از سوی دیگر، محصولات مراقبت سلامتی و بخش بسته بندی به خوبی در حال فعالیت هستند. سال گذشته تولید و صادرات برای اولین بار، پس از 8 سال پیاپی رشد داشتن، 6% افت پیدا کرد و انتظار نداریم سال 2020 برای این صنعت رونقی حاصل شود.
بر اساس گزارش Amaplast انتظار می رود این صنعت در اوایل سال 2020 به حالت اولیه ی خود بازگردد. افت میزان تقاضا در هفته های گذشته به طور مستقیم بر روی تولید کنندگان تجهیزات جانبی اثرگذار بوده است. برای تولید کنندگان اصلی این تاثیر گذاری ممکن است تا سال 2021 نیز برقرار باشد.
تحقیقات نشان می دهد در سه ماهه ی اول امسال میزان صادرات به ایالات متحده، 24%، به مکزیک 165 و به برزیل 37% کاهش داشته است. در آسیا، نسبت به مدت مشابه پارسال، در سه ماه پیش از مارس، صادرات به چین 27 % کاهش داشته است. همچنین میزان صادرات به هند 6% و به اندونزی 75% کاهش داشته است.
در اروپا میزان صادرات به این کشورها حدود 4% کاهش داشته است. صادرات به آلمان 3% و به اسپانیا 40% و به فرانسه 21% کاهش داشته است. در حالی که صادرات به لهستان و انگلستان به ترتیب 40% و 8% افزایش داشته است. همچنین میزان صادرات به روسیه نیز 218 درصد افزایش داشته است. در مورد کشورهای افریقایی نیز صادرات به موروکو و افریقای جنوبی نیز به ترتیب 20% و 28% کاهش نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا